Pages

Thursday 22 March 2012

အခြန္အခ ၏ အခန္းက႑

အခြန္အခ ၏ အခန္းက႑

Mon, Mar 19, 2012
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏အခြန္အခအေၾကာင္း ေျပာလွ်င္ အစိုးရႏွင့္ ၀န္ထမ္းမ်ားေရာ၊ သာမာန္ျပည္သူမ်ားဘက္ကပါ ၀မ္းနည္း ဖြယ္ေကာင္းလွသည္။
အစိုးရသည္ အခြန္ႏွင့္အခမ်ိဳးစံုကို ႏွစ္စဥ္တိုး၍ တိုး၍ေကာက္ခိုင္းခဲ့ေသာ္ လည္း ဘယ္ေတာ့အခါမွ် အျပည့္အ၀ ရသင့္သေလာက္ မရခဲ့ပါ။ အထူးသျဖင့္ ၁၉၆၂ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္းျပည္သူပိုင္စနစ္ ေၾကာင့္စီးပြားေရးသည္ ပံုမွန္မဟုတ္ ေတာ့ပဲ အခြန္ေကာက္ အခပိုင္းဆိုင္ရာ မည္သို႔ ေကာက္ရမည္မသိေအာင္ မ်က္ စိလည္ခဲ့ရသည္။ ၁၉၉၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပိုင္း က်ေတာ့ စီးပြားေရးမင္းသားႀကီးမ်ား ေပၚလာကာ အခြန္ႏွင့္သူတို႔မဆိုင္သကဲ့ သို႔လုပ္ႏုိင္ခဲ့ျပန္သည္။
အစိုးရက အခြန္အခကို အျပည့္အ ၀မရမွွေတာ့ ဘတ္ဂ်က္တြင္ဘ႑ာေရး ၀င္ေငြ  Revenue အလြန္ေလ်ာ့နည္း ေတာ့သည္။ ထိုအခါ၀န္ထမ္းလစာတုိး ေပးေရးတြင္ အခက္အခဲႀကံဳ၍ ေဆးၿမီး တိုနည္းႏွင့္ ေငြရွာတိုးေပးျခင္းျဖင့္ ကုန္ ေစ်းႏႈန္းတက္ကာ ၀န္ထမ္းလစာမ ေလာက္ပဲျဖစ္ရျပန္သည္။ ၀န္ထမ္းမ်ား လစာႏွင့္ ဖူလံုေသာဘ၀ကိုဘယ္ေသာအ ခါမွ်မရေတာ့။ အလားတူသာမာန္ျပည္ သူမ်ားလည္း ကုန္ေစ်းႏႈန္းဒဏ္ကို ခါး စည္းခံၾကရသည္။ ျပည္သူတို႔အတြက္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လူမႈဖူလံုေရးမ်ား ကို ဘတ္ဂ်က္လိုေငြျပသည့္ အစုိးရက ပစ္ထားရေတာ့သည္။ မ်က္ကြယ္ျပဳလ်စ္ လ်ဴ႐ႈကာ ေသာင္ျပင္လႊတ္သလို လႊတ္ ထားလိုက္ရသည္မွာ မျဖစ္သင့္ဆံုးျဖစ္ရပ္ မ်ားေပ။
၀န္ထမ္းမ်ားသည္ အခြန္ေဆာင္ရ မည့္၀င္ေငြရရွိသည့္ လမွစ၍ အခြန္ကို မလြတ္တမ္း မလြဲမေသြေဆာင္ခဲ့ၾကရ သည္။ ေခတ္အခါအလိုက္၊ လစာ၀င္ေငြ မည္မွ်ရၿပီိဆိုလွ်င္ ၁၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအခြန္ ေဆာင္ရမည္ဟု သတ္မွတ္ခ်က္ရိွိရာ၊ ထို သို႔အခြန္ေဆာင္ရန္ ဆုိင္ရာဌာန၏ စီမံ ခန္႔ခြဲေရးဌာနက တြက္ခ်က္ၿပီးဘတ္ဂ်က္ ဌာနသို႔ ပို႔ရသည္။ ဘတ္ဂ်က္ဌာနက လ စာထုတ္ေပးတုိင္း ေဆာင္ရမည့္ အခြန္ကို တစ္ခါတည္း ျဖတ္ေတာက္ၿပီးမွသာ လစာထုတ္ေပးခဲ့သည္။ မယားစရိတ္၊ သားသမီးစရိတ္၊ စသည္ႏႈတ္ၿပီးအခြန္ ေဆာင္ရန္ေငြပမာဏ အထိ၀င္ေငြရွိေသး မွေဆာင္ရ၍ စနစ္တက်ရွိပါသည္။ လူ ပ်ိဳႀကီး၊ အပ်ိဳႀကီးဆို ႐ံုးခ်ဳပ္စာေရးႀကီး ပင္ဘားဆံုးလွ်င္ အခြန္မလြတ္ခဲ့။ အရာ ရွိဆို ဇနီး၊ သားသမီးသံုးေယာက္ရွိသည့္ တုိင္ လက္ေထာက္ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးျဖစ္ သည္ႏွင့္ အခြန္မလြတ္ခဲ့။ ေဆာင္ကို ေဆာင္ခဲ့ၾကရပါသည္။
အခြန္ေဆာင္၀န္ထမ္းႏွင့္ အခြန္ ေဆာင္ႏိုင္ငံသားတုိင္းသည္ မိဘျပည္သူ မ်ားအျဖစ္ မိဘျပည္သူမ်ားအျဖစ္ မိဘ ေနရာသို႔ရရွိပါေတာ့သည္။ ဆုိလိုုသည္ မွာ အစုိးရ၀န္ထမ္းႀကီးငယ္အားလံုးသည္ ထိုအခြန္ေဆာင္ႏုိင္ငံသားမ်ားထံမွရရွိ သည့္၀င္ေငြျဖင့္ အစိုးရယႏၱရားႀကီးလည္ ပတ္ရသည္ျဖစ္သည္။ ထိုအခြန္ထမ္းႏိုင္ငံ သားမ်ား၏ ေငြျဖင့္လစာရ စားေသာက္ ေနထိုင္ၾကရသည္ျဖစ္သည္။ ထုိႏုိင္ငံသား ျပည္သူမ်ားက ထိုသုိ႔လစာေပး၍ေရြး ေကာက္ၿပီး မိမိတို႔ကိုယ္စားအစိုးရအဖြဲ႕ ၀င္အျဖစ္ ႏုိင္ငံတာ၀န္၊ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ိဳးတာ၀န္၊ ျပည္သူ႔တာ၀န္ကိုထမ္း ေဆာင္ေစျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အစိုးရကိုေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္ေနေသာ အခြန္ထမ္းတိုင္းသည္ သားသမီးမ်ားကိုေ ေကၽြးေမြးေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ ျဖစ္၍၊ မိဘအရာ ေျမာက္ကုန္သည္။
ဤအခ်က္ကို ေမ့ေလ်ာ့ေနေသာ အစိုးရႏွင့္ အစိုးရ၀န္ထမ္းႀကီးငယ္တို႔က မိမိတို႔သာ အမိအဖအျဖစ္ ျပည္သူကို လုပ္ေပးေနသည္ဟု လြဲမွားစြာဘ၀င္ျမင့္ ကာ၊ သူတို႔လုပ္ေပးေန၍သာ ျပည္သူ ေတြပညာသင္ရ၊ ေဆးကုရ၊ တံတားျဖတ္ သြားလာရသည္ဟုအယူလြဲကာ လုပ္ပုိင္ ခြင့္အာဏာကို ယစ္္မူးၿပီး ေက်းဇူးရွင္ျပည္ သူမ်ားကို အထက္စည္းမွေမာက္မာစြာ ဆက္ဆံခဲ့သည္။ ျပည္သူတို႔ထမ္းေဆာင္ ေသာအခြန္အခေငြကို စားသံုးလုပ္ကိုင္ၿပီး ေကာင္းလွေသာ ႐ံုးခန္း၊ ေကာင္းလြန္း ေသာကားႀကီးမ်ားကို စီးကာျပည္သူကို သားသမီးကဲ့သို႔ ဆက္ဆံၾကေတာ့သည္။ မိဘရင္းလိုဆိုေတာ္ေသး၊ ပေထြးလိုဗိုလ္ က်စိုးမိုးေလေတာ့သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ သမိုင္းတစ္ေကြ႕၌ ဤသို႔ေတြ႕ရွိခဲ့ဖူးသည္။ အခြန္ထမ္းျပည္ သူမ်ားႀကိဳက္သလို အခြန္အခေကာက္၊ ငံု႕ခံၿပီး ျခစ္ျခဳတ္ကုတ္ကပ္၍ ေတာင္းသ မွ်၊ ညႇစ္သမွ်အခြန္အခကို ေဆာင္ၾကရ သည္။တစ္ႏွစ္စာႀကိဳေပးဟယ္ဆိုလည္း ေပး၊ ႏွစ္ႏွစ္စာအထိႀကိဳေပးစမ္းဆိုလည္း ေပးခ့ဲ ရသည္မ်ိဳးမ်ာ အခြန္ဥပေဒ၊ အခြန္စည္း မ်ဥ္းႏွင့္ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီးဆန္႕ က်င္ေန ေၾကာင္းသိရပါလ်က္ ေပးဆိုမွ ေတာ့ေပးၾကရသည္။
သို႔ေသာ္ ေပးကားေပး၏။ မရျဖစ္ သူကားအစိုးရႀကီးပင္ျဖစ္သည္။ အခြန္ကို ဇြတ္သာတုိးခိုင္းေနသည္။ အခြန္စနစ္တ က်မွန္မွန္ရသင့္သေလာက္ရမရဆိုသည္ကို Rude of Law စစ္ေဆးျခင္းမရွိ။ ေပ်ာက္ ဆံုးေနသည္မွာ ၾကာပဲၾကာလွၿပီ။ အခြန္္ ကို အဂတိလိုက္စားသူ၊ အက်င့္ပ်က္သူ လာဘ္စားသူမ်ားႏွင့္ ေပါင္း၍ေလ်ာ့ႏိုင္ သည္ေရွာင္ႏုိင္သည္။ ေရွ႕ႏွစ္မ်ား  Preceding years (Previous annuals) ေတြ ကတည္းက အခြန္ကေလ်ာ့သူ၊ ေရွာင္သူ မ်ားေၾကာင့္ အမ်ားႀကီးမ်ားမွ တကယ့္ အမ်ားႀကီးကိုနည္းပါးလြန္းခဲ့သည္။ တိုး တိုးေကာက္ေစဟု အထက္က အခန္း က်ဥ္းထဲမွ စီမံၿပီး ဗ်ဴ႐ုိခရက္လိုအမိန္႔ခ် ေတာ့လည္း တိုးတုိးရေအာင္ႏိုင္သည့္ သူမ်ားကိုတစ္ႏွစ္ႀကိဳတင္ထည့္ဟယ္ဘာ ဟယ္၊ ညာဟယ္ႏွင့္ နည္းလမ္းထြင္လုပ္ ေပးၾကရသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္အမွန္ရသင့္ ေသာအခြန္ကားမရခဲ့႐ိုးအမွန္။
အခြန္ဆိုသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔လွ ေသာလုပ္နည္းျဖစ္သည္။ ေရွးပေ၀သဏီ ကတည္းက မင္းဘုရင္တို႔ေကာက္တတ္ခဲ့ ေသာ ႏုိင္ငံႏွင့္ နန္းေတာ္၏အဓိက၀င္ေငြ ျဖစ္ခဲ့သည္။ အခြန္ထမ္းေရာ၊ အခြန္ ေကာက္သူတို႔ပါ မတတ္၊ မသိၾကဟုုဆုိ လွ်င္ ရယ္ဖြယ္ျဖစ္ေပမည္။
ၿဗိတိသွ်ကိုလိုနီေခတ္ကို မေျပာ ေတာ့။ ဖဆပလ အစိုးရေခတ္ကစား  ေသာက္ဆိုင္ေသးေသးတြင္ သြားစား လည္းေျပစာဖြင့္ေပးသည္။ ေျပစာတြင္ အခြန္ေဆာင္ၿပီးတံဆိပ္ပါရွိသည္ကို ယေန႔အသက္ ၇၀ အထိက္လူႀကီးတိုင္း ျမင္ဖူးၾကပါမည္။ ေဖ်ာ္ေျဖေရးႏွင့္စား ေသာက္ဆိုင္၊ ဟိုတယ္စေသာလုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ အခြန္ကိုေန႔စဥ္သြားေဆာင္ ေပးသြင္းရသည္။ အနည္းဆံုးတစ္လတစ္ ႀကိမ္ေပးသြင္းရသည္။ တစ္ႏွစ္ၾကာမွစု ေပးျခင္းမ်ိဳးမဟုတ္။ ယခုေခတ္စတိတ္႐ႈိး ေတြက်င္းပၿပီးေနာက္ေန႔ အခြန္သြား ေဆာင္သည္ကို ျမင္ဖူးၾကပါ၏ေလာ။
စတိတ္႐ႈိးဆိုု၍ ကမၻာေက်ာ္အဆို ေတာ္တစ္ဦး Platinum Album ရ(အေခြ ၁၀ သန္းေက်ာ္လွ်င္)  Super tax ေခၚ မဟာ အခြန္ေဆာင္ရသည္။ ကမၻာ့ဟဲဗီး ၀ိတ္ခ်န္ပီယံလက္ေ၀ွ႕တစ္ပြဲႏိုင္လွ်င္ ေဒၚ လာ ၆သန္း၊ ကမၻာေက်ာ္႐ုပ္ရွင္မင္းသား တစ္ကား႐ိုက္လွ်င္ ေဒၚလာ ၁၀သန္း၊  ကမၻာေက်ာ္ေဘာလံုးသမားတစ္ခါအငွား ခံရလွ်င္ ေဒၚလာသန္း ၃၀၊ ကမၻာ့ေဂါက္ သီး႐ိုက္ခ်န္ပီယံ တင္းနစ္ခ်န္ပီယံတစ္ပြဲ ပထမရလွ်င္ ၆သန္းစသည့္၀င္ေငြမ်ားအ တြက္ စူပါအခြန္ေဆာင္ၾကရသည္။ စူပါ အခြန္ဆိုသည္ ၉၀ ရာခိုင္ႏႈန္းစသည့္၀င္ ေငြအေပၚေဆာင္ရသည္။ ဒါဆိုဤ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ား ဘယ္ေလာက္ရေတာ့မွာလဲ ဟုဆိုအံ့။ ရေသာ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္းသည္ပင္ သန္းႏွင့္ခ်ီေသာ ေဒၚလာျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဤသို႔အခြန္ေဆာင္သည့္အတြက္ အခြန္ ေဆာင္သူတြင္ အခြင့္ထူးရရွိသည္။
အခြန္ထမ္းတို႔ရသင့္ေသာ အခြင့္ ထူးမ်ားရွိသည္။ ထိုႏိုင္ငံမ်ားက ေပးထား သည္။ ျမန္မာျပည္တြင္မေပး။ မိမိဘာ သာရေအာင္ယူတက္သူသာရသည္။
ျမန္မာျပည္တြင္ အခြန္ထမ္းရေသာ အထူးအခြင့္အေရးဟူ၍ ရွိရန္လည္းမလို။ အဂတိဆိုသည္က အလြန္ႀကီးမားစြာရပ္ တည္ေနေသာေၾကာင့္ Privatization ေခၚပုဂၢလိကပိုင္စီမံခ်က္အရ၊ အစိုးရ စက္႐ံုႀကီး၊ ႐ံုးအေဆာက္အဦးအုပ္စုႀကီး ကိုစယ္လိုသည္ဆိုက အဂတိလုိက္၍ေပး လိုသူကို ေရာင္းေပးလိုက္႐ံုႏွင့္ ၿပီးသြား သည္။ ဘယ္မီဒီယာ၊ ဘယ္သတင္း ေထာက္မွလည္းမသိရ၊ ပြင့္လင္းျမင္သာ မႈလည္းမရွိခဲ့။ အမွန္မွာ သိန္း ၅၀၀၀ တန္ကို၀ယ္ေသာ ဆိုသူူသည္၊ သိန္း ၅၀၀၀၀ ႏွင့္ညီေသာအခြြန္ေဆာင္ၿပီးေငြ ရရွိပါမည္။ သိန္း ၅၀၀အခြန္ေဆာင္ၿပီး ျဖစ္ရပါမည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ေတာ့ ဤ ကိစၥကို  White Money ဟုေခၚ၍၊ ေဖာ္ တတ္သူသာ ေဖာ္ၾကသည္။ အခြန္ေတာ့ ေရွာင္ၾကသည္။
အခြန္၀န္ထမ္း အခြင့္ထူးေပး၊ ဦး စားေပးျခင္းဆိုသည္ ျပပြဲႀကီး၊ ၿပိဳင္ပြဲႀကီး က်င္းပလိုသူ၊ အစိုးရထံမွေလလံႀကီးဆြဲ လိုသူတို႔သည္ အခြန္ကထိုပြဲမ်ားဆြဲ ေလာက္ေအာင္ ေဆာင္ထားသူမွဦးစား ေပးလုပ္ခြင့္ျပဳသည္။ ေက်ာင္းႀကီး၊ တကၠ သိုလ္ႀကီးကို ဒီအတိုင္းစ တည္ေထာင္၍ မရ။ အခြန္တာ၀န္ေက်ၿပီးသည့္ ပမာဏ ရွိမွ လုပ္ခြင့္ျပဳသည္။ ဤသည္ပင္လွ်င္ အခြန္ထမ္းျခင္း၏ အက်ိိဳးေက်းဇူးျဖစ္ သည္။ Rule of Law မရွိလွ်င္ေတာ့ ဘာ အခြန္မွ ျပရန္မလို။ ကိုယ့္လူျဖစ္ရင္ လုပ္ သာလုပ္ဆိုုသည္ႏွင့္ အားလံုးၿပီး၏။
အမွန္္၀င္စစ္ အခြန္သာလွ်င္ႏုိင္ငံ ေတာ္၏ ဘ႑ာအတြက္ အဓိက၀င္ေငြ ျဖစ္သည္။ အခြန္ကိုဥပေဒႏွင့္ အညီတိတိ က်က်စည္းၾကပ္ေကာက္ခံလွ်င္ ဘ႑ာ ေငြအားကိုးေလာက္ေအာင္ရႏုိင္သည္။ တရားမွ်တမႈလည္း ရွိသည္။ Corruption ေခၚအက်င့္ပ်က္မႈကို  Rule of Law ႏွင့္တုိက္ဖ်က္လွ်င္လည္း စည္းမ်ဥ္းစည္း ကမ္းမ်ားက သတ္သတ္မွတ္မွတ္အစဥ္ အလာႀကီးစြာ ခ်မွတ္ရွိထားၿပီးျဖစ္၍ တြက္၍ရေသာ ၀င္ေငြျဖစ္လာႏုိင္သည္။ ႏိိုင္ငံေတာ္၏ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးကို လည္းကေမာက္ကမျဖစ္ေအာင္၀င္မ႐ႈတ္ ႏုိင္ေသာ အေျခက် အနည္ထိုင္ၿပီးေသာ ဥပေဒမ်ား ျဖစ္သည္။
အစပုိင္းကိုေျပာရသည္က ပိုဆိုး သည္။ အစဆုိသည္မွာ အဓိကအားျဖင့္ အစိုးရက ၀န္ေဆာင္ေပးသည့္လုပ္ငန္း မ်ားအတြက္ ျပည္သူတို႔ထံမွ ေကာက္ခံ ေသာအခ Charges ေၾကးေငြအေၾကာင္း၊ ပထမဦးတည္ေဆြးေႏြးရန္ရွိသည္။
ပုဂၢလိကေရာ၊ အစိုးရပါ၀န္ေဆာင္ မႈလုပ္ငန္းလုပ္ေပးရပါက၊ ၀န္ေဆာင္ခယူ ၾကရသည္ပင္။ ဓာတ္ဆီေရာင္းေပးလွ်င္ ဓာတ္ဆီဖိုးယူသည္။ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ထုတ္လႊတ္ေပးလွ်င္ ဓာတ္အားခယူ သည္။ စာပို႔ေပးလွ်င္စာပို႔ခယူသည္။ ဤ သို႔အခယူျခင္းသည္ ၀န္ေဆာင္မႈအျပင္ ကုန္သြယ္မႈလည္း ရွိသည္။ အစိုးရက စက္ ႐ံုတည္ေထာင္ရန္ ကုန္ပစၥည္းထုတ္လုပ္ ေရာင္းခ်လွ်င္ ပစၥည္းေရာင္းေၾကးခယူ သည္။ ဤတြင္အခမ်ိဳးစံုလာသည္။ အ အမႈိက္က်ံဳးခ၊ ေရေပးေ၀ခ၊ ေစာင့္ေရွာက္ ခ၊ ေစ်းေရာင္းေနရာခ စသျဖင့္စံုလာ ေသာအခါ၊ လမ္းျဖတ္ခ၊ တံတားျဖတ္ခ၊ ၿမိဳ႕၀င္ခ ဂိတ္ေၾကးမ်ားလည္း ေခတ္စား ခဲ့သည္။ ယုတ္စြအဆံုးရပ္ကြက္ၿမိဳ႕နယ္ တို႔တြင္ ဟိုပြဲဒီပြဲက်င္းပသည့္အတြက္ လို အပ္ေသာ ရန္ပံုေငြစ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါ ျပည္ သူထဲထံမွ ေကာက္တတ္လာသည္။
ျပည္သူတို႔အား၊ အခမ်ိဳးစံု၏ဖိစီးမႈ ၀န္ေၾကာင့္ ၀ပ္ဆင္းပိျပားကုန္ၾကရေလ သည္။ ႏုိင္ငံျခားစီးပြားေရး ပညာရွင္တစ္ ဦး၏ အစီရင္ခံစာတစ္ေစာင္တြင္ ျမန္မာ ျပည္သူတို႔အမ်ားဆံုးေပးေဆာင္ေနရသည္ မွာ ဘာမွန္းညာမွန္းမသိေအာင္မ်ားလြန္း ေသာအခမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟူ၏။ ဤ အခမ်ားေၾကာင့္ ကုန္ေစ်းႏႈန္းတက္ေစ သည္။ ဤအခမ်ားေၾကာင့္ အေရာင္းအ ၀ယ္၊ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရးကို ကေမာက္ ကမျဖစ္ေစသည္။ စီးပြားေရးေလာက တစ္ခုလံုးကို သြား႐ိိုက္ခတ္သည္။
ျပည္သူတို႔ဆင္းရဲတြင္းနက္ရျခင္း၏ အေျခခံအက်ဆံုးလက္သည္ တရားခံ သည္အခေတြပိေအာင္ ဖိ၍ေနရာတကာ ၌ ေကာက္ယူေနျခင္း၊ အခႏႈန္းပို၍ပို၍ တိုးျမႇင့္ၿပီး ေကာက္ခံေနျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ ရသမွ်၀င္ေငြႏွင့္ မမွ်မတမကာမိ ေသာ အခႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈမ်ားေၾကာင့္ မ စားႏုိင္၊ မတတ္ႏိုင္၊ သင့္တင့္စြာမေနႏိုင္၊ သြားသင့္ရာ မသြားႏိုင္ပဲ၊ Cost of Living လူေနမႈစရိတ္မတန္မဆျမင့္တက္ေန သည္။  Standard Living လူေနမႈအဆင့္ အတန္းက်ၿပီးရငး္က်ရေလသည္။
ထို႔ေၾကာင့္ ဆင္းရဲျခင္းလြတ္ကင္း  ေအာင္လမ္းျပေဆာင္လိုသူမ်ား အခ တည္းဟူေသာ ျပည္သူအမ်ားကို ဆင္းရဲ တြင္းထဲ ဆြဲဆြဲခ်ေနသည့္ ေႏွာင္ႀကိဳးမ်ား ကိုေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ျဖတ္ေတာက္ျခင္း၊ ဖယ္ ရွားျခင္းမ်ား ဦးစားေပးလုပ္ေဆာင္ရန္လို အပ္လွေပေတာ့သည္။

ေအာင္ခ်ိန္ဘြား

No comments: