Pages

Friday 31 August 2012

လႊမ္းၿခံဳစဥ္းစားရမည့္ ကားမူ၀ါဒ

လႊမ္းၿခံဳစဥ္းစားရမည့္ ကားမူ၀ါဒ

Written by 

အသက္ ၅၀ အရြယ္ ေဒၚမီးမီး သတင္းစာကို ဖတ္ေနရာမွ ဟက္ဟက္ပက္ပက္ ရယ္ေမာ လိုက္သံသည္ အေတာ္ေလး က်ယ္သြားသည္။ ခင္ပြန္းျဖစ္သူ ဦး၀င္းက ဘာေတြမ်ား သေဘာက် ေနတာလဲဟု ေမးျမန္းလိုက္စဥ္ ေၾကးမံု သတင္းစာပါ တစ္ကြက္ ကာတြန္း ျဖစ္သည့္ သြားမပါရင္ေန ကားပါရင္ ၿပီးေရာဆိုသည့္ ကာတြန္း႐ုပ္ေျပာင္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။
လူငယ္မ်ားအၾကား ေျပာဆိုေနၾကေသာ သြားမပါလည္းေန ကားပါရင္ရသည္ ဆိုေသာ စကားသည္ ကားေစ်းမ်ား တစ္ဟုန္ထိုး က်ဆင္းလာမႈေၾကာင့္ ေျပာင္းလဲ သြားခဲ့သည္။
ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ ဆိုင္ရာ ႀကီးၾကပ္ေရး ေကာ္မတီကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ အဖြဲ႕႐ံုးက ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ေအာက္တိုဘာလ ၂၈ ရက္ေန႔တြင္ ဖြဲ႕စည္း ေပးခဲ့ၿပီးေနာက္ ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္း အပ္ႏွံ၍ အစားထိုးယာဥ္ တင္သြင္းျခင္း၊ ျပည္ပတြင္ အလုပ္လုပ္သူမ်ား၊ သေဘၤာသားမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား ေငြစာရင္း ရွိသူမ်ားႏွင့္ ျပည္ပမွ ကိုယ္တိုင္ ၀ယ္ယူရန္ ခက္ခဲသူမ်ား ျပည္တြင္း၌ပင္ အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူ ႏိုင္ရန္အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အေရာင္းစင္တာမ်ား ဖြင့္လွစ္ လာၾကသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ျမင္ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

အမ်ားျပည္သူမ်ား သြားလာမႈ အဆင္ေျပေစေရး အတြက္ Taxi မ်ား၊ ခရီးသည္ သယ္ယူပို႔ေဆာင္ေရး City Bus မ်ားကို အလြယ္တကူ ၀ယ္ယူ တင္သြင္းႏိုင္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ေပးထားသကဲ့သို႔ ကုန္စည္ ပို႔ေဆာင္ေရး အတြက္ လိုအပ္ေသာ Truck ကားမ်ားကိုလည္း လြတ္လပ္စြာ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳထားၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထိုကဲ့သို႔ တင္သြင္း ခြင့္ျပဳရာတြင္ အခြန္မ်ားကိုလည္း ေလ်ာ့နည္း သက္သာေစေရး အတြက္ ဘ႑ာေရးႏွင့္ အခြန္ ၀န္ႀကီးဌာန၊ ရထား ပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနတို႔ ႏွင့္ ညႇိႏိႈင္း ေဆာင္ရြက္ ေပးလ်က္ ရွိေၾကာင္းလည္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္း က ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္တြင္ က်င္းပသည့္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ ထည့္သြင္း ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပူေဖာင္းကြဲ ကားေစ်းကြက္


ႏိုင္ငံတကာတြင္ ကားဆိုသည္မွာ ၀ယ္ထားၿပီးလွ်င္ တန္ဖိုး ေလ်ာ့က် သြားေလ့ ရွိေသာ္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံတကာႏွင့္ မတူကြဲျပားစြာ ကားဆိုသည္ ၀ယ္ထားလွ်င္ က်ိန္းေသ အျမတ္ရခဲ့ေသာ ေခတ္တစ္ေခတ္ ရွိခဲ့ေၾကာင္း ကား၀ယ္ေရာင္း မ်ားက ဆိုသည္။
ယခု ကားတင္သြင္းသည့္ မူ၀ါဒ ေျဖေလွ်ာ့မႈမ်ားေၾကာင့္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ထူးထူးကဲကဲ က်ဆင္းခဲ့သည္။ ဥပမာအေနျဖင့္ ျမန္မာကား ေစ်းကြက္တြင္ လူႀကိဳက္မ်ား ေက်ာ္ၾကားသည့္ ေရႊငါး (Toyota Mark II ေမာ္ဒယ္လ္) သည္ ၂၀၀၄ ခုႏွစ္ စတင္တင္ သြင္းစဥ္က က်ပ္သိန္း ၁၈၀၀ ခန္႔ အေရာင္းအ၀ယ ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ပိုင္း ၉ခ/----တြင္ သိန္း ၂၀၀၀ အထိေပါက္ခဲ့သည္။ ၁ဂ ေလလံကားမ်ားတြင္ သိန္း ၁၂၀၀ အထိသာ က်ဆင္းေသးေသာ္လည္း ၂ဂ အေရာက္တြင္ ေစ်းစတင္ က်ဆင္း လာသည္။ ၃ဂ တြင္ သိန္း ၁၀၀၀၊ ၄ဂ တြင္ သိန္း ၉၅၀ ႏွင့္ မူ၀ါဒသစ္တြင္မူ သိန္း ၄၂၀ အထိ က်ဆင္း ၿပီး ယခုလက္ရွိတြင္ သိန္း ၂၂၀ ခန္႔သာ ရွိေတာ့သည္ဟု ယာဥ္အက်ဳိးေဆာင္ အေတြ႕အႀကံဳ ႏွစ္ ၂၀ ေက်ာ္ရွိ ဦးေက်ာ္စြာက ေျပာၾကားသည္။

ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ကား ျပဳျပင္ ထိန္းသိမ္းျခင္း


ကားေဟာင္းအပ္၍ တင္သြင္းလာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ ၂၀၀၀ အထက္ ေမာ္ဒယ္လ္မ်ားျဖစ္ၿပီး ၂၀၁၂ အထိ ေနာက္ထုတ္ နည္းပညာ အဆင့္ျမင့္ အီလက္ထရြန္နစ္ စစ္စတန္မ်ားကို အသံုးျပဳ ထားသည့္ ကားမ်ား ျဖစ္သည့္အတြက္ အင္ဂ်င္ပိုင္းကို ျပဳျပင္ရာတြင္ ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္မ်ားျဖင့္သာ ျပဳျပင္ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေဆာ့ဖ္၀ဲလ္ အေၾကာင္း နားလည္ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ ထိုကဲ့သို႔ ျပဳျပင္ႏိုင္ရန္ အတြက္ လက္ရွိ ရွိႏွင့္ ေနၿပီးေသာ ကား၀ပ္ေရွာ့မ်ားတြင္ ကြၽမ္းက်င္စြာ ကိုင္တြယ္ ျပင္ဆင္တတ္ရန္ အတြက္ စက္ျပင္သင္တန္းမ်ား ဖြင့္၍ သင္ၾကား ေပးရန္ လိုအပ္ပါသည္။
ထိုကဲ့သို႔ေသာ အခက္အခဲမ်ားကို ေျဖရွင္း ေပးႏိုင္ရန္အတြက္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ စက္မႈ အင္ဂ်င္နီယာ မ်ားႏွင့္ ပူးေပါင္း၍ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ လူငယ္မ်ားကို ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ စက္ျပင္သင္တန္း ပို႔ခ်ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီး ဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးဦးေအာင္မင္းက ေျပာၾကားထားရာ ျပည္ပ မွ ေရာက္ရွိလာေသာ ေမာ္ဒယ္လ္ျမင့္ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအတြက္ လက္ရွိ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ျပဳျပင္သည့္လုပ္ငန္းမ်ားကို အဆင့္ျမင့္စက္ျပင္ အလုပ္႐ံုမ်ားအျဖစ္ အသြင္ေျပာင္းျမင္ေတြ႕ရေတာ့မည္လားဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရမည္ျဖစ္သည္။

Hybrid (စပ္ေပါင္းကား)


Hybrid ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားမွာ High Voltage ျမင့္မားသည့္ အတြက္ ကြၽမ္းက်င္စြာ မကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါက စက္ျပင္သူမ်ားအတြက္ သာမက ယာဥ္ေမာင္းမ်ား အတြက္ပါ သက္အႏၲရာယ္ႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ ရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွ နည္းပညာ တိုက္႐ိုက္ ရယူထားေသာ တိုယိုတာ ဆားဗစ္ စင္တာမွ စက္ျပင္ အင္ဂ်င္နီယာ ဦးဟန္ရွိန္က ေျပာဆိုသည္။
“အခု၀င္လာတဲ့ Hybrid ကားေတြကို ကြၽန္ေတာ္တို႔ ကိုင္ခြင့္မရွိ ဘူး။ ဘာလို႔လဲ ဆိုရင္ ဂ်ပန္ႏိုင္ငံကကို နည္းပညာ ေပးမထားဘူး။ သူတို႔ေျပာတာ ရွင္းရွင္းေလးရယ္၊ လူ႔အသက္ထက္ ဘာမွ တန္ဖိုးမရွိ ဘူးဆိုတာပဲ” ဟု ၎ကဆိုသည္။ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ယင္း Hybrid ကားနည္းပညာမွာ လွ်ပ္စစ္ႏွင့္ဓာတ္ဆီကို တစ္လွည့္စီ သံုးကာ ေမာင္း၍ရသျဖင့္ ဆီစား သိသိသာသာ သက္သာျခင္း အားသာခ်က္ရွိၿပီး ဒီဇိုင္း ဆန္းသစ္ျခင္း တို႔ေၾကာင့္ လူႀကိဳက္မ်ားခဲ့သည့္ စာရင္းထဲတြင္ ပါ၀င္ခဲ့သည္ကို ေတြ႕ရသည္။
“Hybrid ကားေတြထုတ္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္က ပတ္၀န္းက်င္ ထိခိုက္ပ်က္စီးမႈ သက္သာ ေစခ်င္တဲ့ အခ်က္ေၾကာင့္ ထုတ္ၾကတာ။ ဒါေပမဲ့ ဂ်ပန္လို ထုတ္လုပ္တဲ့ ႏိုင္ငံမွာေတာင္ အဆင္မေျပေသးဘူး” ဟုလည္း ဦးဟန္ရွိန္က ေျပာဆိုသည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ရွိေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပဳျပင္ေရး လုပ္ငန္းမ်ား မွာ ျမန္မာ့နည္း ျမန္မာ့ဟန္ျဖင့္ ျပဳျပင္ ေနၾကသကဲ့သို႔ စက္ျပင္ဆရာ မ်ားမွာလည္း လက္ဆင့္ကမ္း လာသည့္ လက္ေတြ႕ လုပ္ေဆာင္မႈမ်ား သာ ရွိေနေသးသည့္ အတြက္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ပိုင္ရွင္မ်ားမွာလည္း ယင္းအလုပ္႐ံု မ်ားကိုသာ အားထားေနရသည္။
ယခုကဲ့သို႔ အဆင့္ျမင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ား ၀င္ေရာက္လာခ်ိန္ တြင္ ယင္းအလုပ္႐ံုမ်ားမွာ လက္ေတြ႕တြင္ အသံုးမ၀င္ႏိုင္ေတာ့ ေၾကာင္း ျပည့္ဖူးေ၀ဆာ ေမာ္ေတာ္ကား အေရာင္းစင္တာမွ ဒါ႐ိုက္တာ ဦးေကာင္းျမတ္ဟိန္းက ရွင္းျပသည္။ “အခုထိေတာ့ အသစ္၀င္လာတဲ့ ကားေတြကို စနစ္တက် ျပဳျပင္ႏိုင္ေသးတဲ့ အလုပ္႐ံုက လက္ငါးေခ်ာင္း ျပည့္ေအာင္ မရွိေသးဘူး။ Hybrid ကားေတြဆို ပိုဆိုးတာေပါ့” ဟု ၎ကဆိုသည္။
ယင္းသို႔ ဆိုလွ်င္ အသစ္၀င္ေရာက္လာေသာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ မ်ားအတြက္ အဆင့္ျမင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ျပဳျပင္သည့္ အလုပ္႐ံုမ်ား လိုအပ္ လာသကဲ့သို႔ လက္ရွိ ျပည္တြင္း၌ ရွိေနႏွင့္ၿပီးေသာ အလုပ္႐ံု မ်ားအေနျဖင့္လည္း ေခတ္ႏွင့္ အမီ လိုက္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ကြၽမ္းက်င္သည့္ အလုပ္သမား မ်ားလည္း လိုအပ္လာမည္ ျဖစ္သည္။

ယာဥ္ေၾကာစနစ္ႏွင္႕ ယာဥ္ကိုက္ညီ ရန္လို


ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ တင္သြင္းခြင့္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ သည္ ၁၉၇၉ ေနာက္ပိုင္းမွ စ၍ အမ်ားျပည္သူ လူထုအား ေမာ္ေတာ္ ယာဥ္တင္သြင္း ခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းအခ်ိန္ကတည္းက ညာေမာင္းမ်ား ေပးမသြင္း သင့္ေၾကာင္း၊ တစ္ပတ္ရစ္ ကားမ်ား ေပးသြင္းခဲ့စဥ္ ကပင္ ညာေမာင္း သြင္းလာပါက ဘယ္ေမာင္း ေျပာင္းၿပီးမွသာ လမ္းေပၚ တက္ေမာင္း ခြင့္ျပဳမည္ဟု တိတိက်က် ကိုင္တြယ္ခဲ့သင့္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ စနစ္မ်ား၊ ဥပေဒမ်ားကို ႏွစ္မ်ဳိး က်င့္သံုးခဲ့သည္မွာ ယေန႔အထိ မျပဳျပင္ႏိုင္ေသာ အေျခအေနေၾကာင့္ ၁၉၈၉ ခုႏွစ္ အစိုးရ အသစ္ကလည္း ဘယ္ေမာင္း အသစ္မ်ားသာ တင္သြင္းရမည္ဟု အမိန္႔ေၾကညာစာ ထြက္ခဲ့ဖူးေၾကာင္း၊ ဘယ္၊ ညာမခြဲဘဲ တင္သြင္းခြင့္ ျပဳမည္၊ လမ္းေပၚတြင္ ဘယ္ေမာင္းေျပာင္း၍ ေမာင္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ေပးၿပီး 2nd hand တစ္ပတ္ရစ္ယာဥ္ ၁၀ ႏွစ္အတြင္း Model မ်ားကို တင္သြင္း ခြင့္ျပဳမည္ စသည္ျဖင့္ အျခား အာဆီယံႏိုင္ငံမ်ား လုပ္ကိုင္သည့္ အတိုင္း ဘာေၾကာင့္ မလုပ္ခ်င္ခဲ့သည္ကို နားမလည္ ႏိုင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဟု Sakura ကားမ်ား တင္သြင္းလ်က္ ရွိသူ ဦးေဌးေအာင္ ကဆိုသည္။
ယခုလည္း ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ စက္တင္ဘာလ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဖ်က္သိမ္းစဥ္ကပင္ ဘယ္ေမာင္း ၁၀ ႏွစ္အတြင္း ကားမ်ားသာ တင္သြင္းရမည္ သို႔မဟုတ္ ညာေမာင္းမ်ား တင္သြင္းလာပါက ဘယ္ေမာင္း ေျပာင္းၿပီးမွသာ လမ္းေပၚတြင္ ေမာင္းႏွင္ ခြင့္ျပဳမည္ဆိုပါက ယခုကဲ့သို႔ ညာေမာင္းမ်ား မ်ားလာစရာ မရွိဟု ၎က ေထာက္ျပ ေျပာဆိုသည္။
အေမရိကန္ ျပည္ေထာင္စု၊ ဥေရာပႏွင့္ အေရွ႕အလယ္ပုိင္း အာရပ္ေစာ္ဘြားမ်ား ျပည္ေထာင္စု စေသာ ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ ဘယ္ေမာင္း တစ္ပတ္ရစ္ ယာဥ္မ်ားကုိ ေစ်းသက္သာစြာ ၀ယ္ယူ၍ ရေၾကာင္း၊ ယခင္က ဥေရာပမွလည္း ၀ယ္သြင္း ခဲ့ၾကေၾကာင္း ယခုလည္း အခ်ဳိ႕၀ယ္သြင္းေနၾကၿပီး အမွန္တကယ္ $ ၅၀၀၀ ႏွင့္ သြင္းလာေသာ္လည္း အေကာက္ခြန္ သတ္မွတ္ ေစ်းႀကီးေန၍ ေရာင္းရ ခက္ေနသည့္ ကုမၸဏီမ်ား ရွိသည္ဟု ကားတင္သြင္းသူ တခ်ဳိ႕ထံမွ စံုစမ္း သိရွိရသည္။

ဥေရာပကခရီးသည္ယာဥ္မ်ား

ယခုလည္း ခရီးသည္တင္ကားမ်ားကို ၂၀၀၇ ေမာ္ဒယ္လ္ အထက္ ဘယ္ေမာင္းသာ သြင္းရမည္ဟု သတ္မွတ္ထားၿပီး ၂၀၀၂ ေမာ္ဒယ္လ္အထိ Truck ကားမ်ားနည္းတူ ေလွ်ာ့ေပါ့ေပးရန္ တင္ျပ ခဲ့ေၾကာင္း၊ ၂၀၀၂ Model အထက္ တစ္တန္ႏွင့္အထက္ ညာေမာင္း ကားမ်ား အေရအတြက္ အကန္႔အသတ္ မရွိ သြင္းခြင့္ျပဳထားေၾကာင္း၊ မည္သည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္ေၾကာင့္ မသိေၾကာင္း၊ Bus မ်ားကို ၂၀၀၂ Model သို႔ ျပန္ခ်ေပးရန္ ယေန႔အထိ မျဖစ္ေျမာက္ ေသးေၾကာင္းကို ဥေရာပမွ Ranal ကားမ်ား၊ မာစီးဒီးကားကို ေစ်းေပါေပါႏွင့္ ၀ယ္လို႔ ရႏိုင္ေၾကာင္း ယခု ၀ယ္ယူ တင္သြင္းေနရေသာ ဂ်ပန္ေစ်းႏႈန္းမ်ား ထက္ပင္ သက္သာေနေၾကာင္း ဆာကူရာ ဦးေဌးေအာင္က ဆိုသည္။ Toyota, Nissan စေသာ ဂ်ပန္ကားငယ္ မ်ားလည္း ဥေရာပတြင္ ေစ်းသက္သာစြာ ၀ယ္၍ရေနသည္ဟု ၎ကဆိုသည္။ “ယာဥ္ေၾကာ စနစ္ႏွင့္ ယာဥ္ေမာင္းစနစ္ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနေသာကားေတြ ၉၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ျဖစ္ေနေတာ့ ယာဥ္ေၾကာ စနစ္ကိုျပင္မလား၊ ယာဥ္ ေမာင္းစနစ္ကို ျပင္မလား” ဟု ၎က အႀကံျပဳေျပာဆိုသည္။

မူ၀ါဒေကာင္းသာလိုကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ဆိုင္ရာ သြင္းကုန္ထုတ္ကုန္ ဌာန၏ ေစ်းႏႈန္း ကန္႔သတ္ထားရွိမႈမ်ားအား လည္းေကာင္း၊ ေစ်းႏႈန္းသတ္မွတ္ေရး ေကာ္မတီ၏ ေစ်းႏႈန္း သတ္မွတ္မႈမ်ားအား လည္းေကာင္း အခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ေျပးညီ ျပင္ဆင္ သတ္မွတ္ ေဆာင္ရြက္သင့္သည္ဟု ဆာကူရာ ဦးေဌးေအာင္က ကားတင္သြင္းသည့္ မူ၀ါဒႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ဥကၠ႒သို႔ အႀကံျပဳ တင္ျပခဲ့သည္။
“ေမာ္ေတာ္ယာဥ္တင္သြင္း ခြင့္ျပဳတဲ့ မူ၀ါဒက ေရရွည္ တည္တံ့တဲ့ မူ၀ါဒအသစ္ပါ။ အမိန္႔ၫႊန္ၾကားခ်က္ေတြ အေနနဲ႔ ထုတ္ျပန္တာ မဟုတ္ပါဘူး” ဟု စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္း ေရာင္း၀ယ္ေရး ၀န္ႀကီးဌာန ဒုတိယ၀န္ႀကီး ေဒါက္တာပြင့္ဆန္းက ၾသဂုတ္လ ၆ ရက္တြင္က်င္းပ သည့္ အမ်ဳိးသား လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀း၌ ေျပာၾကားထားသည္။
လူနည္းစုေသာ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ အက်ဳိး ထိခိုက္မႈ ရွိခဲ့ေသာ္လည္း ျပည္သူ အမ်ားစုအတြက္ အက်ဳိးခံစားမႈ ရရွိခဲ့သကဲ့သို႔ ႏိုင္ငံ၏ Image လည္း တက္လာခဲ့သည္ဟု လည္း ၎၏ ေျပာၾကားခ်က္ အရ သိရသည္။
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ကားမူ၀ါဒသည္ ရွင္းလင္းရန္ လိုအပ္ေၾကာင္း၊ ျပည္သူမ်ား ေစ်းႏႈန္း ခ်ဳိသာစြာ ကားစီးႏိုင္ေရးကို ဦးစားေပးမည္လား၊ စက္မႈဖြံ႕ၿဖိဳးေရး အတြက္ ျပည္တြင္းကား ထုတ္လုပ္မႈကို ဦးစားေပးမည္လား ရွင္းလင္း ရန္လိုေၾကာင္း မေလးရွားႏိုင္ငံ တကၠသိုလ္တစ္ခုတြင္ ျပည္သူ႔ေရးရာ မူ၀ါဒ ဘာသာရပ္ႏွင့္ မဟာဘြဲ႕ရသူ တစ္ဦးက အႀကံျပဳ ေျပာဆိုသည္။
“ျပည္သူေတြ ေစ်းသက္သက္ သာသာနဲ႔ ကားစီးေစခ်င္ရင္ အခြန္ ေတြ ေလွ်ာ့ေပးလိုက္။ စက္မႈ ဖြံ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေစခ်င္ရင္ေတာ့ ျပည္ပ ကားကုမၸဏီေတြကို ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ဖြင့္ေပးၿပီး ကားတင္သြင္း တာကို တင္းက်ပ္လိုက္” ဟု ၎ကအႀကံျပဳေျပာဆိုသည္

No comments: