Pages

Monday 22 October 2012

The Voice Weekly ၏ ေမးျမန္းခ်က္အေပၚ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႀကီး၏ ရွင္းလင္းေျဖၾကားခ်က္

From :Hmuu Zaw


ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားတြင္ အေရးၾကီးဆံုုးဟုုယူဆရသည့္ ပညာေရး ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီးအစိုးရ၏ျပင္ဆင္လုပ္ေဆာင္မႈမ်ားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ေမးခြန္း။


  ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတ၏ ေျဖၾကားခ်က္-

ကဲေကာင္းၿပီ၊ ဒီကိစၥနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္လဲ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ရွင္းျပခ်င္ ပါတယ္။ တိုုင္းျပည္တစ္ျပည္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္က ဒီတိုင္းျပည္မွာရွိေနတဲ့ သယံဇာတ ေတြ အေပၚမွာ မတည္မွီပါဘူး။ ဘယ္အေပၚမွာဘဲမူတည္သလဲဆိုေတာ့ လူေတြေပၚမွာဘဲ မူတည္တာျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြေပၚမွာဘဲ မူတည္တာျဖစ္ပါတယ္။ အထင္ရွားဆံုးသာဓက ျပရမယ္ဆုိလို႔ရွိရင္ ေတာင္ကိုရီးယားလိုႏုိင္ငံမ်ိဳး၊ ဂ်ပန္လိုႏိုင္ငံမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႔ေလာက္ သယံဇာတ ၾကြယ္၀မႈမရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ထက္ပိုၿပီးေတာ့ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္ သြားသလဲဆိုရင္ လူေတြ ခုနကလိုေတာ္တဲ့အတြက္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္သြားတာ ျဖစ္ပါ တယ္။ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့လူ၊ အရည္အခ်င္းရွိတဲ့နုိင္ငံသားေတြ ဒါမ်ိဳးေတြ၊ အရည္အခ်င္း ရွိတဲ့ ကိုယ့္ျပည္သူျပည္သားေတြ မ်ားမ်ားေပၚထြန္းလာဖို႔လိုပါတယ္။ ဒါက ခုနကလုိ ၿခံဳၿပီးေခၚလုိက္လို႔ရွိရင္ေတာ့ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေပါ့၊ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔လိုပါတယ္။

လူ႔စြမ္းအားအရင္း အျမစ္ေတြ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ကေတာ့ ဘယ္အေပၚမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႔အေျခခံရမလဲဆိုရင္ နွစ္ခ်က္၊ တစ္အခ်က္ကေတာ့ ပညာေရး အေပၚမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႔ အေျခခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္ကေတာ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဆိုတာ ပညာတတ္ရံုနဲ႔မၿပီးပါဘူး။ လူေတြက ရႈနာရိႈက္ကုန္းေလးေတြ ျဖစ္ေန မယ္။ ပညာေတာ့တတ္ပါရဲ့၊ မလုပ္နိုင္မျပဳနုိင္ က်န္းမာေရးက ခြ်တ္ယြင္းေနတယ္။ အိပ္ရာေပၚမွာ ခုနကလုိ တံုးလံုးပက္လက္နဲ႔ disable ျဖစ္ေနတယ္ဆိုလို႔ရွိရင္လဲ ကိုယ့္တိုင္း ျပည္အတြက္ ဘာမွအလုပ္ကို ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လုပ္နုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးဆိုတာကို က်န္းမာေရးနဲ႔ပါဒြန္တြဲၿပီးေတာ့မွ ျမွင့္တင္ဖို႔ ကၽြန္ေတာ္တို႔ႀကိဳးစား ေနတာျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ပညာေရး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ပညာေရးဟာ ခုနက လုိ ေနာက္က်က်န္ေနတာေတာ့ အမွန္ပါ။ ေနာက္က်က်န္ေနရတာလဲ အေၾကာင္းေၾကာင္း ေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဘယ္သူ႕ဘယ္သူကိုမွ အျပစ္တင္ေနလို႔လဲ ကြ်န္ေတာ္တို႔ မျဖစ္ပါဘူး။ အျပစ္တင္ေနစရာလဲ မလိုပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လဲဆို ဟုိတုန္းက ဆိုလို႔ရွိရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ တကၠသိုလ္မွာ ေယးတို႔၊ ဟားဘတ္တို႕က ဘြဲ႔ရခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီး ေတြ၊ ဆရာမႀကီးေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရွိပါတယ္ ၊ အဲဒီေတာ့ ဒီဆရာႀကီးေတြ ဆရာမႀကီး ေတြက သင္ၾကားေပးလိုက္တဲ့ သူ႕ရဲ႕တပည့္ေတြ ဟာ ခုနကလို ဒီ ေယးလ္တို႔၊ ဟားဘတ္တို႔က ဘြဲ႔မရေသာ္လည္းပဲ အဲဒီနီးပါးေတာ္တဲ့လူစား မ်ိဳးေတြ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ သို႔ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ နွစ္ေပါင္းနွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေလာက္က ဟားဘတ္မွာလဲ သြားၿပီးတက္ခြင့္မရ၊ ေယးမွာလည္း သြားၿပီးတက္ခြင့္မရ၊

ဥပမာအားျဖင့္ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ လည္း MRCP တို႔ ဘာတို႔ဆို အဂၤလန္မွာ သြားၿပီးေတာ့ ယူရမွာ၊  တစ္ခါသြားမွ တစ္ေယာက္စ၊ ႏွစ္ေယာက္စ၊ လူဦးေရက ခုနကလို သန္းေျခာက္ဆယ္ေလာက္ရွိတယ္။ ဒီနွစ္ေယာက္ေလာက္နဲ႔ က်န္းမာေရးအဆင့္အတန္းျမင့္ေအာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဘယ္လုိမွ မလုပ္ႏိုင္ဘူး၊ အဲေတာ့ ဒီကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အဆင္ျမင့္တဲ့ပညာေတြကုိ ဆရာလုပ္တဲ့သူေတြက ဟုတ္လား။ သင္ၾကားခြင့္မရတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ကုိယ့္ရွိတဲ့ ပညာေရးကုိပဲ ကုိယ္က ဒါကုိ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါကုိ လုပ္ေနရပါတယ္။ သူမ်ားႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္းဖုိ႔ အတြက္ ေခတ္မီတဲ့ ပညာေရးကုိ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ႏွစ္ကဆုိရင္ ဟီလာရီကလင္တန္နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္စၿပီးေတာ့ ေတြ႔ပါတယ္။ ပညာေရးျမွင့္တင္ဖုိ႔အတြက္  ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါေတြကုိ စၿပီးေတာ့ ေျပာပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ခုနက ဒီႏုိင္ငံျခားက နာမည္ႀကီးတဲ့ တကၠသုိလ္ေတြ မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ေတာ္တဲ့ကေလးေတြ၊ အေတာ္ဆုံးကေလးေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပုိ႔ခ်င္ ပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီကေလးေတြကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လက္ခံေပးပါ။ ေနာက္ ဟုိတုန္းကဆုိလုိ႔ ရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဂြ်န္းေဟာ့ကင္းတကၠသုိလ္က ဆရာေတြ ဆရာမေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ ဒါ ေတာ္ေတာ္ေလးရွိပါတယ္။ အခုလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီတကၠသုိလ္ႀကီးက အဲေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေအာက္မွာ တကၠသုိလ္ခြဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ကိုးခုေက်ာ္ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီမွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ပညာသင္ၾကားခြင့္ေတြ ေပးပါ။ အဲေတာ့ ပညာသင္ ၾကားခြင့္ေတြေပးပါ ဆုိေတာ့ သူ႔ President ကို လႊတ္ေပးလုိက္ပါမယ္ ေျပာပါတယ္။ President နဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေတြ႔ပါတယ္။ အဲ ဒု ဟုိနင္းေပါ့ေလ။ ဒု ဥကၠဌျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ နာမည္ကလည္း ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္ကုိ ေမ့စရာအေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဘာဆုိေတာ့ မစၥတာ ရုိက္စ္ဆုိေတာ့ သူ႔ေျပာလုိက္တယ္။ ဆန္စားေနသမွ်ေတာ့ ခင္ဗ်ားနာမည္ေတာ့ ေမ့စရာ မရွိဘူးဆုိၿပီးေတာ့ ဒီပုဂၢိဳလ္လာၿပီးေတာ့ ညွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ သူက သုံးေလးဆယ္ ေလာက္ကုိ သူကလက္ခံပါတယ္။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ၀ါရွင္တန္လုိဟာမ်ိဳးမွာ ပညာေတာ္ သင္ သုံးေလးဆယ္ေလာက္ သြားၿပီးေတာ့ သင္ဖုိ႔အတြက္က သူ႔ေက်ာင္းက ခုနကလုိ အလကားသင္ေပးလည္း ေနဖုိ႔စရိတ္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိလာတယ္။ စားဖုိ႔စရိတ္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လိုလာတယ္။ အဲေတာ့ ေနဖုိ႔စရိတ္ေတြ၊ စားဖုိ႔စရိတ္ေတြ လုိတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ မ်ားမ်ားစားစား ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိမွ သြားၿပီးေတာ့ သင္ႏုိင္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူး။ အဲေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီလုိလုပ္ေပးပါလားဗ်ာ၊ အဲေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေတြေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ (၃)ခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ပိတ္ထားတာေတြရွိတယ္။ အဆင္သင့္ပဲ။ အဲေတာ့ ခင္ဗ်ားတုိ႔ရဲ႕ တကၠသုိလ္ခြဲေတြ အဲေတာ့ ကိုရီးယားမွာ ဖြင့္ေနတာ ေတြရွိတယ္။ စင္ကာပူမွာ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဖြင့္ေနတာရွိတယ္။ အခု အီတလီမွာ ဖြင့္ေပးေနတာ ေတြရွိတယ္။ ဒီကုိလာၿပီးေတာ့မ်ား တကၠသုိလ္ခြဲေတြ ဖြင့္ေပးႏုိင္မလား။ အဲေတာ့ ဒါလည္း သေဘာက်သြားပါတယ္။ ဒါ ေကာင္းတဲ့ အႀကံဥာဏ္ပါပဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ဒီတကၠသုိလ္ေတြ ဖြင့္ဖုိ႔အတြက္ ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေဆာင္ရြက္ ေနပါတယ္။ ဆက္သြယ္ၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ေနပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကလည္း ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီလူငယ္ေတြ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ခုနကလုိ ေက်ာင္းသူ/ေက်ာင္းသားေတြ ဒီကေန႔ ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စာကုိ ေတာ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိပါတယ္။ အဂၤလိပ္စာေတာ္ဖုိ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဟုိုတုန္းကေတာ့ ခုနကလုိ သင္ၾကားတဲ့ ဆရာေတြဟာ ခုနကလုိ တခ်ိဳ႕လည္း တုိင္းရင္းသားေတြျဖစ္သလုိ တခ်ိဳ႕လည္း ခုနကလုိ ႏုိင္ငံျခားသား ေတြပါေတာ့ ဒီဆယ္တန္းေလာက္ေရာက္၊ ဒီဆယ္တန္းေအာင္ေလာက္ဆုိရင္ပဲ အဂၤလိပ္စာ ေတာ္ေတာ္ ကြ်မ္းက်င္တတ္ေနၿပီ။ ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘြဲ႔ရတဲ့ကေလးေတြ အဂၤလိပ္စာ ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ မေျပာတတ္တာေတြဟာ အမ်ားႀကီးး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီဟာလည္း ခုနကလုိ အႀကံေပးတဲ့လူေတြက ၀ိုင္းၿပီးေတာ့ ေပးၾကပါတယ္။ အဲေတာ့ အနည္းဆုံးေတာ့ ခုနကလုိ ပညာေရးကုိ ခုနက  အေျခခံမွာ (၁၂)တန္းေလာက္ ထားပါ၊ (၁၂)တန္းေလာက္ထားပါ။ သူမ်ား ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ဒီအတုိင္းလုပ္ေနပါတယ္။ တကၠသိုလ္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီ ၁၆ ႏွစ္ေလာက္ဆုိေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး ငယ္ပါေသးတယ္။ ၁၇ ႏွစ္၊ ၁၈ ႏွစ္ ေလာက္က်မွ Mature ကြ်န္ေတာ္ျဖစ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္းပဲ ဒီ ၁၂ တန္းေအာင္ၿပီးတာနက္တၿပိဳင္နက္ ဒီကေလးေတြဟာ ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စာကုိ ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္နဲ႔ ေျပာတတ္ရမယ္။ ေရးတတ္ရမယ္။ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ေပးပါ ဆုိၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ကုိ ဒီလုိအႀကံဥာဏ္ေပးတာ ေတြလည္းရွိပါတယ္။ ဒါေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ေဆာင္ရြက္ဖုိ႔အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဒါကို ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စီမံေနဆဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာေၾကာင့္လဲဆုိလုိ႔ရွိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ဒီ IT ဟုိနင္း ေတြ ထြန္းကားလာတာနဲ႔အမွ် ဒီဟုိနင္းေတြ ကြန္ပ်ဴတာ စသုံးရင္ေတာင္မွ အဂၤလိပ္စာ မတတ္ရင္ အခက္အခဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ ကြန္ပ်ဴတာကအစ က်န္တဲ့ခုနကလုိ အင္တာနက္တုိ႔၊ အင္တာနက္တုိ႔၊ အီးေမးလ္တုိ႔၊ ဂ်ီေမးလ္တုိ႔ဆုိတာလည္း ဒီအဂၤလိပ္စာနဲ႔ ပုိ႔ေနရတယ္ဆုိေတာ့ ဒီ ၁၂ တန္းေလာက္မွ အဂၤလိပ္စာကုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေျပာႏုိင္ျပဳႏိုင္ ေရးႏုိင္လုိ႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္ျဖစ္ တကၠလုိလ္အဆင့္လည္းပဲ ဒီလပုိင္းက်ရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က ဘာျဖစ္ျဖစ္ တကၠသုိလ္အဆင့္လည္းပဲ ဒီအပုိင္းက်ရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က သိပ္ၿပီးေတာ့ ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အခက္အခဲမရွိေတာ့ပါဘူး။ ေနာက္တစ္ခုကလည္း ဒီကေန႔ ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔က အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာနဲ႔ ဆက္ဆံေနတာ၊ အနည္းဆုံး ခုနကလုိ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ အာဆီယံ (၁၀)ႏုိင္ငံ၊ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံအပါအ၀င္ေပါ့၊ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဆက္ဆံေနရတယ္။ အဲေတာ့ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္  ေျပာၾကဆုိၾကတဲ့အခါမွာ Common Language က ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စကားနဲ႔ပဲ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေဆြးေႏြးၾက ေျပာၾကျပဳၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ေဒသတြင္း မွာ ဆက္ဆံဖုိ႔အတြက္ေတာင္မွ အဂၤလိပ္စကား၊ ေနာက္ အဂၤလိပ္ဘာသာ မကြ်မ္းက်င္ မတတ္ရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေရွ႕ကုိ ေတာ္ေတာ္ေလး အခက္အခဲရွိပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ၀န္ထမ္းေတြထဲမွာလည္း ဒီကေန႔ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ၀န္ထမ္းေတြ Capacity Building  ေနာ္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါေတြကုိ ျပန္ၿပီးေတာ့ ဒါ တည္ေဆာက္ေနရတာေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ရွိပါတယ္ ေနာက္တစ္ခုက အလားတူပဲ ဒီေဒသတြင္းမွာ ဆက္ဆံသလုိပဲ အျပည္ျပည္ဆုိင္ရာနဲ႔ ဆက္ဆံမယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္လည္း Common Language က ဒါနဲ႔ပဲ  ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေျပာဆုိ ေနၾကရတာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကုိယ့္တစ္ႏုိင္ငံတည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေနလုိ႔က မရေတာ့ပါဘူး။ ကမၻာႀကီးကလည္း ဒီ IT ေတြ သိပ္ၿပီးေတာ့ ထြန္းကားကာတာနဲ႔ အမွ် သိၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ က်ဥ္းေျမာင္းသြားပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ရြာႀကီး တစ္ရြာတင္၊ ရြာႀကီးတစ္ရြာလုိတင္ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရပ္ကြက္တစ္ခုေလာက္ပဲ ကြ်န္ေတာ္ တုိ႔ ျဖစ္သြားတဲ့အေနအထားမ်ိဳး ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ေတာင္ ေျပာရမ်ာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ တစ္ႏုိင္ငံ၊ တစ္ေနရာမွာ တစ္ခုခုျဖစ္ရင္ ခ်က္ခ်င္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါ သတင္းေတြက ေရာက္သြားတယ္။ ခ်က္ခ်င္းသိသြားတာပဲ။ အဲေတာ့ ဒီလုိဆက္သြယ္ေနရာတာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ ပညာေရးဟာ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒါ အဓိကကေတာ့ ခုနကလုိ အဂၤလိပ္စာ ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္နဲ႔ တတ္ဖုိ႔ျပဳဖုိ႔လုိတယ္။

ေနာက္တစ္ခု ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ခုန ကလုိ အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းေတြမ်ားဖုိ႔အတြက္ အခုဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႀကိဳးစား ေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ တုိင္းျပည္မွာ ခုနကလုိ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမွဳႏွုန္းဟာ ၂၆ ရာခုိင္ႏွုန္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့လည္း အလုပ္အကုိင္ အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းတဲ့အတြက္ ေၾကာင့္ အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဒီ ထုိင္းႏုိင္ငံလုိဟာမ်ိဳး၊ မေလးရွားလုိ ႏုိင္ငံလုိ ဟားမ်ိဳးမွာ သြားၿပီး အလုပ္လုပ္ေနရတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏုိင္ငံသားေတြဟာ သုံးတန္း ေလာက္ရွိတယ္။ တခ်ိဳ႕အလုပ္ေတြက ေအာက္က်ေနာက္က် လုပ္ေနရတဲ့ အလုပ္မ်ိဳး ေတြပါ။ တခ်ိဳ႕အလုပ္ေတြဟာလည္းပင္ပင္ပန္းပန္းနဲ႔လုပ္ရတဲ့အလုပ္မ်ိဳးေတြပါ။ ကုိယ့္နုိင္ငံမွာသာဒီအလုပ္မ်ိဳးခုနကလိုရွိမယ္၊ ဒီလုိအခြင့္အလမ္မ်ိဳးရွိမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမွသူမ်ားနုိင္ငံမွာဒီအလုပ္ေတြသြားၿပီးေတာ့ မလုပ္ပါဘူး။ အဲေတာ့ ကိုယ့္ေဆြ၊ ကုိယ္မ်ိဳးနဲ႔ ၊ ကိုယ္ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာနဲ႔ ကိုယ့္စရိုက္နဲ႔တူညီတဲ့ ကိုယ့္နုိင္ငံကိုပဲအခုနကလို ျပန္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  အဲေတာ့ အလုပ္အကုိင္အခြင့္အလမ္းေတြ နည္းေနတယ္၊ အဲေတာ့ အလုပ္အကိုင္အခြင့္ အလမ္းေတြ မ်ားမ်ားရဖို႕အတြက္ ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလည္း  ဒါ ဒီကေန႔အစိုးရအေျခအေနပဲ၊

တစ္အခ်က္ကခုနကကိုအရင္းအႏွီးနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေငြေၾကး ကၽြန္ေတာ္တို႔မွာလံုလံုေလာက္ေလာက္မရွိဘူး။ ဒါဆိုဘက္ဂ်က္ေတာင္မွ လိုေငြနဲ႔ကၽြန္ေတာ္တို႔႔သံုးေနရတဲ့ အေနအထားျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကနည္းပညာပိုင္းနဲ့ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လိုအပ္ခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ နည္းပညာပိုင္းနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခါ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ ျပည့္ျပည့္စံုစံုမရွိေသးပါဘူး။ အဲေတာ့ ဒီအခ်က္(၃) ခ်က္ ကြ်န္ေတာ္တို႔မရိွဘဲနဲ႔ ကိုယ့္ဟာနဲ႕ကိုယ္ ငါလုပ္ရင္ရပါတယ္ကြာဆိုၿပီးေတာ့ ဒီလုိ ကြ်န္ေတာ္တို႕ကမာနေတြ ထားေနလို႔မရပါဘူး။ အဲေတာ့ ဒီအခြင့္အလမ္းေတြ ရဖို႔ဆိုလို႔ရွိရင္ေတာ့ ခုနကလို ျပည္ပကေနရင္းႏွီးျမွပ္နွံမႈေတြကမလြဲမေသြ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ FDI ေတြ ေပါ့။ ဒါေၾကာင့္မို႔လို႔ ကြ်န္ေတာ္တို့ ဒီ FDI Law ကို ျပန္ၿပီးေတာ့ ျပင္တယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာတင္တယ္။ ဒါကၽြန္ေတာ္ထင္ပါတယ္။ ဒီရက္ပိုင္းအတြင္းေလာက္ ဆုိလည္းဒီဟာက်လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႔ကခုနကလုိေပၚလစီေတြ FDI Law ေတြဟာလည္း ပတ္၀န္းက်င္နုိ္င္ငံေတြနဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္မွ ရင္းနွီးျမွပ္နွံတဲ့ သူကလည္း ၀င္လာမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခုကခုနကလိုရင္းနွီးျမွပ္နွံမႈေတြ ၀င္လာဖို႔ အတြက္က ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ခုနကလိုအေနာက္နုိင္ငံေတြက ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ကိုစီးပြားေရးပိတ္ ဆို႔ထားသမွ် ဘယ္လုိမွလာလို႔မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါကိုေတာ့ အေနာက္နုိင္ငံေတြရဲ့ စီးပြားေရးပိတ္ ဆို႔ထားမွုေတြကုိတတ္နုိင္သေလာက္ ေျဖေလ်ာ့ေပးအာင္ လိုခ်င္တာကေတာ့ ခုနကလိုအဆံုးစြန္ရပ္စဲေပးတာေပါ့။ ဒါကၽြန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ဆႏၵေပါ့။ သို႔ေသာ္လည္းသူတုိ႔မွာလည္းသူတို႔အခက္အခဲေတြ ရွိပါတယ္။ အဲေတာ့ တတ္နုိင္သေလာက္ေျဖေလ်ာ့ေပးဖို႔ဆိုၿပီးေတာ့ ဒီကေန႔ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔အစိုးရရဲ႕ နုိင္ငံျခားေရးမူ၀ါဒမွာ ကဲအေရွ႕ေတြ၊ အေနာက္ေတြ ဒို႔ခြဲမေနဘူး၊ အားလံုးနဲ႔ သင့္တင့္ညီညြတ္ေအာင္လို႕ ဒို႕ဆက္သြယ္ရမယ္။ ဒို႔ ဆက္ဆံၾကမယ္။ အားလံုးနဲ႔ ရင္းရင္းႏွီးႏွီးဆက္ဆံရမယ္ဆုိေတာ့ ဒီကေန႔ခင္ဗ်ားတုိ႔လည္းေတြ႔ပါတယ္။ အာရွနုိင္ငံေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔႔ ရင္းရင္းနွီးနွီးဆက္ဆံေနသလိုအေနာက္နုိင္ငံေတြနဲ႔ လည္း ကြ်န္ေတာ္တို႔ ရင္းရင္းနွီးနွီးဆက္ဆံေနပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီမွာရိုးရိုးသားသားနဲ႔ေျပာရမယ္ဆုိရင္ တစ္နိုင္ငံနဲ့တစ္နုိင္ငံဆက္ဆံၾကတဲ့အခါမွာသူတုိ႔ကလည္းသူတို႔အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ကိုၾကည့္ၿပီးေတာ့ ဆက္ဆံၾကသလို ကၽြန္ေတာ္တို႔ကလည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔အကိ်ဳး စီးပြားအတြက္ ၾကည့္ျပီးေတာ့ ဆက္ဆံရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

လတ္တေလာ လိုအပ္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ့ အကိ်ဳးစီးပြားက ဘာလဲဆိုရင္ စီးပြားေရး ပိတ္ဆို႕မႈေတြ ဒါေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ ခုနကလို (၁) အခ်က္က ေျဖေလ်ာ့ေပးဖို႕ ျဖစ္နိုင္လို႕ရိွရင္ ခုနကလို ရပ္ဆဲေပးဖို႕ ခုနကလို ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီမွာ ကုန္ပစၥည္းေတြ ထုတ္တာ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ဆီက ကုန္ပစၥည္းကို ခုနကလို လက္မခံဘူး။ မဝယ္ဘူးဆိုလို႕ရွိရင္ ေဈးကြက္ပ်က္သြားမယ္။ ဘယ္လိုမွ ဒီကုန္ပစၥည္း ထုတ္လုပ္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ တြင္တြင္က်ယ္က်ယ္နဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒါျဖစ္လာနိုင္စရာ အေၾကာင္းမရိွပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒါၿပီးခဲ့တဲ့ အေခါက္က ဆိုလို႕ရိွရင္ ဘာျဖစ္တာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တိုင္းျပည္အတြက္ အဓိက ထြက္တာကေတာ့ ဟီလာရီကလင္တန္နဲ႕ ဒါတတိယအႀကိမ္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ထပ္ေတြ႕ပါတယ္။ ထပ္ေတြ႕ၿပီးေတာ့ အဲဒီ နွစ္ဖက္ေဆြးေႏြးေနတဲ့ အခိ်န္မွာပဲ ျမန္မာနိုင္ငံက ခုနကလို ပို႕တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ထြက္ကုန္ေတြေပါ့။ ဒါေတြကို သူက လက္ခံေတာ့မယ္ဆိုျပီး တျခား ဒါမတိုင္ခင္လည္း ခုနကလို ေလ်ာ့ေပါ့ေပးတာေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရိွပါတယ္။ အဲေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေပါ့ေလ။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒါ လံုးဝ ခုနကလို Zero နဲ႕ စာလို႕ရိွရင္ေတာ့ တစ္က်ပ္က ပိုျပီးေတာ့ တန္ဖိုးရိွပါတယ္။ နည္းနည္းေလးရလိုက္တာ လည္း ကိုယ့္တိုင္းျပည္အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို့ အကို်းမ်ားစြာ ရိွေနပါတယ္။ ဒီလို ကိုယ့္တိုင္းျပည္ အတြက္ အကိ်ဳးရိွေအာင္ ဒါေတြလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ လိုက္ျပီးေတာ့ လုပ္ေနရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ခုနကလို ျပည္ပကေန တားဆီးပိတ္ဆို႕မႈေတြ၊ စီးပြားေရးအရ ပိတ္ဆို႕မႈေတြ ေလ်ာ့သြားတာနဲ႕အမွ် ေငြေၾကးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒါ အခက္အခဲျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားတာေတြ ေလ်ာ့သြားတာနဲ႕အမွ် ျပည္ပက ရင္းနီွးျမႇဳပ္နံွမႈေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕လာမယ္။ အဲေတာ့ ျပည္ပက ရင္းနီွးျမႇဳပ္နံွမႈေတြ ဝင္လာတဲ့အခါမွာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အလိုအပ္ဆံုးက ဘာလဲဆိုရင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း နည္းေနတဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ျပည္သူေတြအတြက္ အလုပ္အကိုင္အခြင့္အလမ္း မ်ားမ်ားရနိုင္တဲ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ စက္ရံု အလုပ္ရံုမိ်ဳးေတြ ဒါေတြကို အရင္ဆံုး ရင္းနီွးဖို႕ ဆိုျပီးေတာ့ ႀကိဳးစားၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒါကို လုပ္ေနပါတယ္။

ဆိုၾကပါစို႕။ ခုနကလို သိပ္ျပီးေတာ့ နည္းပညာမပါဘူး။ နည္းပညာ မပါေသာ္လည္းပဲ ခုနကလို အလုပ္အကိုင္ မ်ားမ်ားရနိုင္တဲ့ အထည္ခ်ဳပ္စက္ရံုလို ဟာမိ်ဳးေတြ ဖိနပ္ခ်ဳပ္မယ့္ဟာ ခုနကလို ဂါဝန္ခ်ဳပ္မယ္၊ အကၤ်ီခ်ဳပ္မယ္၊ စက္ရံုတစ္ရံုမွာ ခုနကလို ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူတစ္ေထာင္ေလာက္ အလုပ္ရမယ္ဆိုရင္ စက္ရံု (၁၀) ရံုဆိုရင္ လူတစ္ေသာင္းေလာက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အလုပ္ရမွာပါ။ ဒီဟာလည္း ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီ Vocational Training ကို တစ္လခဲြ၊ နွစ္လေလာက္ သင္ေပးလိုက္တာနဲ႕ တျပိဳင္နက္ သိပ္လည္း ခက္တာမဟုတ္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ လုပ္လို႕ကိုင္လို႕ ရပါတယ္။ ဒီလို စက္ရံု အလုပ္ရံုမိ်ဳးေတြ ေနာက္တစ္ခါ ေနာက္တစ္ဆင့္ တက္ၿပီးေတာ့မွ ကြ်န္ေတာ္တို႕မွာ သဘာဝထြက္ကုန္ေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရိွပါတယ္။ အဲေတာ့ သဘာဝထြက္ကုန္ေတြကို တန္ဖိုးျမွင့္နဲ႕ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီထုတ္ကုန္ေတြ ျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖို႕ စက္ရံု အလုပ္ရံုေတြ Value Added ထုတ္ဖို႕ စက္ရံု အလုပ္ရံုေတြ အဲေတာ့ သိသာထင္ရွားတဲ့ နမူနာ အျဖစ္နဲ႕ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အခု ရာဘာ ထုတ္တယ္။ ရာဘာကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ Raw အတိုင္း ေရာင္းေနရတယ္။ ဘယ္ေလာက္မွ တန္ဖိုးမရဘူး။ အဲေတာ့ ရာဘာကိုမ်ား ကြ်န္ေတာ္တို႕ Down Stream အေနနဲ႕ တာယာစက္ရံုလိုဟာမို်း၊ ကြ်န္ေတာ္တို႕က တည္နိုင္ျပဳနိုင္မယ္။ ရာဘာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဒါစက္မႈ က႑မွာ ရာဘာ စက္မႈသံုး ပစၥည္းပါပဲ။ စက္မႈက႑မွာ ပစၥည္းတိုင္းလိုမွာ ရာဘာမပါတာ မရိွသေလာက္ပါဘဲ။ ခုနက အဲေတာ့ ဒီ Down Stream နဲ့ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ဒီရာဘာစက္ရံု၊ အဲဒါမိ်ဳးေတြတည္မယ္။ ျပဳမယ္ဆိုရင္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ့ ထုတ္ကုန္ေတြဟာလည္း တန္ဖိုးေတြ ျမွင့္တက္သြားမယ္။ အလုပ္အကိုင္ေတြလည္း ရာဘာစိုက္တဲ့ စိုက္ခင္းေတြလည္း တိုးလာမယ္။ အဲေတာ့ မေလးရွားတို့ ထိုင္းတို႕မွာ သြားျပီးေတာ့ ရာဘာ စိုက္ေနမယ့္အစား ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲ ျပန္ျပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္မွာပဲ။ ဒီလိုလစာမို်း ဒီလိုအခြင့္အလမ္းမို်း တူညီတယ္ဆိုရင္ ဘယ္သူမွ ဟိုမွာ မေနပါဘူး။ အဲေတာ့ ဒီတာယာ စက္ရံုလိုဟာမို်းေပါ့။ အဲေတာ့ တာယာ စက္ရံု ဘာေျကာင့္ လိုတာလဲဆိုေတာ့ ဒီကေန့ ခုနကလို တာယာစက္ရံုဟာ ကြ်န္ေတာ္တို့ တိုင္းျပည္ရဲ့ လိုအပ္ခ်က္ရဲ့  ၇ ရာခိုင္နႈန္းပဲ ကိုယ့္တိုင္းျပည္က ထုတ္မယ္။ အဲေတာ့ ၉၃ ရာခိုင္နႈန္းက ျပည္ပကေန ဝယ္ေနတယ္။ အဲေတာ့ ျပည္ပက ဝယ္မယ့္အစား ခုနကလို ကိုယ့္မွာ ကုန္ျကမ္းလည္း ထြက္တယ္။ ကိုယ့္တိုင္းျပည္ထဲက လာျပီးေတာ့ ခုနကလို ရာဘာစက္ရံု၊ တာယာစက္ရံုတို့ ဘာတို့ လာျပီးေတာ့ တည္မယ္ဆိုလို့ရိွရင္ ျပည္ပက တင္သြင္းတာနဲ့ စာရင္ေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တို့ အမ်ားျကီး သက္သာမွာပါ။ အဲဒါ ကိုယ့္ျပည္တြင္းမွာ သံုးလို့ ပိုတယ္ဆိုရင္လည္း ျပည္ပထုတ္ေရာင္းလို့ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ရပါတယ္။



အလားတူပါပဲ ဒီလိုဟာမိ်ဳးေလးေတြဟာ ကြ်န္ေတာ္တို႕ ဒီထုတ္ကုန္ ပစၥည္းေပၚမွာ Value Added လုပ္နိုင္မယ္။ အေသးစား အလတ္စား စက္ရံုမို်းေတြ ဒါေတြ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အမ်ားႀကီးလိုပါတယ္။ သစ္ဆိုလို႕ ရိွရင္လည္း ခင္ဗ်ားတို႕ၾကည့္ပါ။ ကြ်န္းသစ္ေတြ၊ သစ္တံုးေတြ ဒီအတိုင္းပဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ အလံုးလိုက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ေရာင္းေနရပါတယ္။ ကြ်န္းသစ္က ကမၻာမွာ အင္မတန္မွ ကြ်န္ေတာ္တို႕ တန္ဖိုးရိွပါတယ္။ ကြ်န္းသစ္တင္မက ပါဘူး။ ခုနကလို တခိ်ဳ႕ဆို ဒီ ကြ်န္းသစ္ေလာက္ မေကာင္းတဲ့ ခုနကလို ထင္းရွဴးသားလို ဟာမိ်ဳးေတာင္မွ ခုနကလို Value Added ဟာမိ်ဳး လုပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ တန္ဖိုးက ျမင့္လာပါတယ္။ အဲေတာ့ အခုဆို ကြ်န္ေတာ္တို႕ သစ္လံုးအတိုင္း ေရာင္းေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႕ ဒါေတြကိုလည္း ခုနကလို Value Added စက္ရံုေတြ၊ ေနာက္သစ္သီးဝလံေတြ မိ်ဳးစံုထြက္တယ္။ ဖရဲသီးဆိုလို႕ရိွရင္ ဖရဲသီး စိုက္တယ္။ မူဆယ္ပို႕တယ္။ ဟိုမွာ နည္းနည္းေလး ညစ္လိုက္လို႕ ခုနကလို မဝယ္ေတာ့ဘူးဆိုတဲ့ ဖရဲသီးဟာ ဘာမွ တန္ဖိုးမရိွ ေတာ့ဘူး။ အလကား ခုနကလို ကြ်န္ေတာ္တို႕ လိုက္ေပးရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲေတာ့ ဒီကေန႕ ဖရဲသီးနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ေတာင္မွ ဒီစက္ရံု အလုပ္ရံုေတြ ထူေထာင္ၿပီးေတာ့မွ ၀ိုင္ဟုိဒင္းလုပ္တာေတြ၊ ဖရဲသီးကုိ ဂ်င္လုပ္တာေတြ ဒါကြ်န္ေတာ္တုိ႔ေတာင္မွ မသိပါဘူး၊ ခုနက သူမ်ားႏုိင္ငံေတြမွာ ဒီလုိလုပ္ေနတာေတြ ရွိပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခါ နာနတ္သီးတုိ႔ စသည္အားျဖင့္ ဟုိဘက္က ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဟုိဒင္းဘက္ ဒူးရင္းသီးတုိ႔ ၾကက္ေမာက္သီးတုိ႔ အကုန္လုံး ခုနကေတာ့ ဒါစက္ရုံအလုပ္ရုံအေသးေလးေတြ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုပ္လုိ႔ျပဳလုိ႔ ရပါတယ္။ တတိယက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ Heavy Industry လုိ ဟာမ်ိဳးေတြ ေထာင္ဖုိ႔ေပါ့။ စတုတၳကေတာ့ IT နဲ႔ Telecommunication ေက်းလက္ေတြအထိ ခုနကလို ပ်ံ႕ႏွံ႔ႏုိင္ ေအာင္ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ဒီကေန႔ ဘဂၤလားေဒ့ရွ္မွာ လယ္ထြန္ေနတဲ့ လယ္သမားတစ္ေယာက္ က ခါးမွာ Mobile Phone  ခ်ိတ္ထားၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ အဲေတာ့ ေငြထုတ္ခ်င္တယ္ သြင္းခ်င္တယ္ဆုိရင္လည္း ထြန္ေနရင္းနဲ႔ ဘဏ္ကုိေျပာလုိက္ရင္ ဘဏ္ကလည္း လက္လွမ္းမွီတဲ့ေနရာမွာ ရွိေနပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔မွာ ဒါေတြမရွိဘူး။ ဒါေတြလုပ္ဖုိ႔ အတြက္ လုိအပ္ေနပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ပညာေရးဟာ ဒီလုပ္ငန္းေတြကုိ ဦးတည္ၿပီးေတာ့ သင္ၾကားေပးတဲ့ပညာေရးျဖစ္ဖို႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီေတာ့ တုိင္းျပည္မွာ ဘြဲ႔ရ ၿပီးတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ ဟုိေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ မျဖစ္ေစဘဲနဲ႔ အလုပ္ရုံစက္ရုံထဲကုိ တန္းၿပီးေတာ့ ၀င္သြားတဲ့ ပညာေရးမ်ိဳး ဒါမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တို႔ျဖစ္ဖို႔လုိပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီအခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေစာေစာက ေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြထဲမွာ ျပည့္ျပည့္စုံစုံနဲ႔ ပါသြားပါၿပီ။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ရည္ရြယ္ထားတာ ခုနကလုိ ပညာရွင္ႀကီးေတြဆိုတာကေတာ့ သိပ္မ်ားမ်ား စားစား မလုိပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္လည္း အလုပ္ရုံစက္ရုံထဲမွာ ခုနကလုိ ၀င္ေရာက္ၿပီးေတာ့ အလုပ္လုပ္ႏုိင္တဲ့ အတတ္ပညာရွင္မ်ိဳး ဒါမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ လုိပါတယ္။ သူမ်ားတုိင္းျပည္က လာၿပီးေတာ့ စက္ရုံႀကီးေတြ ထူေထာင္မယ္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ လူေတြအမ်ားႀကီး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ေခၚမလာႏုိင္ပါဘူး။ Hard Labour ကေတာ့ အမ်ားႀကီး ေျပာစရာမလိုဘဲနဲ႔ Skill Labour နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ဒီဂရီရတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္၊ ေက်ာင္းကၿပီးတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ၀င္ႏုိင္ တဲ့ပညာေရးမ်ိဳးေပါ့။ လက္ေတြ႔က်တဲ့ ပညာေရးမ်ိဳးေပါ့၊ ဒါမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ စီမံကိန္းေတြ ခ်မွတ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ေနပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ ပညာေရးနဲ႔ ဆက္ႏြယ္ ၿပီးေတာ့ က်န္းမာေရးပါပဲ။ က်န္းမာေရးဆုိလည္း ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ မူခ်ၿပီးေတာ့ ေပးထား ပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လူဦးေရအမ်ားစုဟာ ေက်းလက္မွာ ေနပါတယ္။ Rural Medical Cover နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိဘယ္လုိလုပ္မလဲ ႏုိင္ႏုိင္နင္းနင္းနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္။  ေနာက္တစ္ခုက ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ေနေနတဲ့ ၿမိဳ႕ေပၚေနသူေတြရဲ႕ ေဆး၀ါးကုသမွဳနဲ႔ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ျပည့္ျပည့္စုံုစုံျဖစ္ေအာင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ေပးမလဲ။ ပုိက္ဆံရွိတယ္ ကုိယ့္တုိင္းျပည္က ေဆးရုံေတြ ေဆးခန္းေတြအေပၚမွာ ယုံၾကည္မွဳနည္းတယ္။ နည္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ စင္ကာပူကုိ သြားကုေနရတာေတြ ရွိတယ္။ ဘန္ေကာက္မွာ သြားကုေနရတာေတြ ရွိတယ္။ အဲေတာ့ ကုသမွဳကုန္က်စရိတ္ခ်င္း တူတဲ့တုိင္ေအာင္ ေလယာဥ္စရိတ္ေတြ အပုိကုန္ေနရတယ္။ ႏုိင္ငံျခားမွာဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔  တုိင္းရင္းသားေတြပါ၊ အဲဒီမွာ Retire ယူတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီး၊ တကယ့္ေတာ္ေပ့ဆုိတဲ့ ဆရာ၀န္ႀကီးေတြ အမ်ားႀကီးေတြ႕ပါတယ္။ ဒါကုိ ကြ်န္ေတာ္ ဖိတ္ေခၚပါတယ္။ ခင္ဗ်ားတုိ႔လာခဲ့ပါ။ အေမရိကန္ႏုိင္ငံသားခံယူထားတာ ျမန္မာႏုိင္ငံသား ဥပေဒအရ Dual Citizen မေပးဘူး။ အဲေတာ့ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ။ ဒီကိစၥမ်ိဳး ကြ်န္ေတာ္တုိ႔လုပ္ေပးမယ္။ PR စနစ္နဲ႔ ခင္ဗ်ားတုိ႔ ဒီေရာက္လုိ႔ရွိရင္ ေနဖုိ႔ထုိင္ဖုိ႔ တုိက္ခန္း ၀ယ္လုိ႔ရေအာင္ လုပ္ေပးမယ္။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံသား ေတာ္တဲ့လူေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ေက်းလက္က က်န္းမာေရးေတြထိေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ၿမိဳ႕ေပၚက က်န္းမာေရးေတြ ထိေရာက္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ျပည္ပမွာသြားၿပီးေတာ့ ေဆးကုသ ေနတာေတြ ကုိယ့္တုိင္းျပည္တြင္းမွာပဲ ကုသႏုိင္ေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္မလဲ။ ဒါနဲ႔ ပတ္သက္ ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔တုိင္းျပည္မွာ ေဆာင္ရြက္သြားရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြျဖစ္ပါတယ္။

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ က်န္းမာေရးအဆင့္အတန္းကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ နိမ့္တယ္ျမင့္တယ္ဆုိတာ သက္တမ္းကုိ ၾကည့္ရင္သိပါတယ္။ ဒီကေန႔ ခုနကေတာ့ သက္တမ္းပ်မ္းမွ်ၾကည့္ မယ္ဆိုလို႕ရိွရင္ ၈၆ နွစ္ေလာက္ရိွပါတယ္။ အမိ်ဳးသမီးဆိုတာေတာင္မွ ၿမိဳ႕ေပၚေနတဲ့ အမိ်ဳးသမီးရဲ့ သက္တမ္းဟာ ၆၆ နွစ္ေလာက္ ရိွပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ ကမၻာႀကီးက တစ္ခုတည္းပါပဲ။ ကမၻာႀကီး တစ္ခုတည္းဆိုေတာ့ သူကအေရွ႕ဘက္ ခပ္က်က်မွာ သြားျပီးေတာ့ လူျဖစ္တယ္။ ကြ်န္ေတာ္တို႕က ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လူျဖစ္တယ္။ သို႕ေသာ္လည္းပဲ လူျဖစ္တာခ်င္း အတူတူ ဂ်ပန္ထက္ အနွစ္နွစ္ဆယ္ေစာၿပီး ေသေနတာနဲ႕ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ က်န္းမာေရး အဆင့္အတန္းနိွမ့္က်လို႕ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္တာနဲ႕တင္ သိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်န္းမာေရး အဆင့္အတန္း ျမင့္ေအာင္ လုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပညာေရးေတြ၊ က်န္းမာေရးေတြ အသံုးစရိတ္ကို ပိုၿပီးေတာ့ သံုးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီျပီးခဲ့တဲ့ Budget Year ဆိုလို႕ရိွရင္ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး အသံုးစရိတ္ေတြကို ကြ်န္ေတာ္တို႕ကလည္း ခြင့္ျပဳေပးပါတယ္။ အခုနွစ္လည္း ဒါေတြကို ထပ္ျပီးေတာ့ တိုးျမွင့္ၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ကို တင္ျပပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကလည္း ခြင့္ျပဳေပးပါတယ္။ အခုနွစ္ကလည္း ဒါေတြကို တိုးျမွင့္ၿပီးေတာ့ သံုးစဲြမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါအျပင္ ျပည္ပကေန အကူအညီေတြ Grant ေတြ သက္သာတဲ့ ေခ်းေငြေတြ Loan ေတြ ဒါေတြလည္း ေတာင္းဆိုထားတာေတြ ႀကိဳးပမ္းေနတာေတြ ရိွပါတယ္။ ဒါေတြ ရလာရင္လည္း ထပ္ျပီးေတာ့ သံုးစဲြသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္လို႕ ကြ်န္ေတာ့္ အေနနဲ႕ ေျဖၾကားလိုပါတယ္။

No comments: