Pages

Monday 4 July 2011

မႏၲေလးေရာက္ ျပည္ႀကီးေပါက္

 အေနမဆန္းျပားခဲ့
ေျခလွမ္းမမွားတဲ့
ေရႊမန္းသားအစစ္ေတြ
က်ဳံးေရကို ပစ္ခြာ
နာရီစင္နဲ႔ေဝးကြာ
ခုေတာ့ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ…။

 ဲ့ကိုေပါက္ | တနလၤာေန႔၊ ဇူလုိင္လ ၀၄ ရက္ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ၁၆ နာရီ ၂၀ မိနစ္
ေျခအေနမဆန္းျပားခ
လွမ္းမမွားတဲ့
ေရႊမန္းသားအစစ္ေတြ
က်ဳံးေရကို ပစ္ခြာ
နာရီစင္နဲ႔ေဝးကြာ
ခုေတာ့ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာ…။
 ကဗ်ာဆရာ ျမတ္ထက္က သူရဲ႕ ‘ျမနႏၵာ ရွာပံုေတာ္’ ထဲမွာ နန္းၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း မႏၲေလးကို လြမ္းတသသ၊ တမ္းတကာရယ္နဲ႔ ခံစားေရးဖြဲ႔ထားတာပါ။ ကိုယ္တုိင္ကလည္း မႏၲေလးသားပါပဲ။

ၿမိဳ႕ရြာအစဲြရယ္က ျမန္မာေတြၾကား အေတာ္အတန္ ၾကီးမားလွတဲ့အထဲမွာမွ ရပ္ရြာေဒသ အိမ္ခင္ၾကတဲ့ မႏၲေလးသားေတြက အကဲပိုတယ္လို႔ ဆိုရမလားပင္။
chinanewyear3
မႏၲေလးမွာ ႏွစ္ေပါင္း ၃ဝ ေက်ာ္ ေနလာတဲ့ လူထုဦးလွကိုေတာင္မွ ‘မႏၲေလးသား’ လို႔ မေျပာၾကဘဲ ‘ေဒၚအမာ့
 ေယာက္်ား’ လို႔ပဲ သာမည လက္ခံထားၾကေၾကာင္း ကြယ္လြန္သူ သမုိင္းပညာရွင္ၾကီး ေဒါက္တာသန္းထြန္းကပါ သတိျပဳမိခဲ့ပါတယ္။


အဲဒီလို ခ်က္ျမႇဳပ္ဇာတိကို အၿမဲဂုဏ္ယူၾက၊ စဲြလန္းခ်စ္ခင္ၾကေပမယ့္ ေရၾကည္ရာ ျမက္ႏုရာဆိုတာကလည္း ရွိေနရတုန္းပါ။ ဘာေၾကာင့္မ်ားလဲ ေစာေၾကာခ်င္စရာ။

“ၿမိဳ႕ထဲက တခ်ဳိ႕လမ္းထဲက တျပေပါက္မွာ ဗမာအိမ္ ၂ အိမ္ပဲ
ထြန္တံုးတို႔၊ ေအာင္သာယာတို႔၊ ကန္သာယာတို႔၊
 ေအာင္ပင္လယ္တို႔၊ ျမရည္နႏၵာတို႔ ေနာက္ခ်ဲ႕တဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ေတြက ဗမာေတြ ေနဖို႔ ခ်ဲ႕ေပးသလို
 ျဖစ္ေနတာ 
က်န္ေတာ့တယ္တို႔ဘာတို႔ေပါ့။ ထြန္တံုးတို႔၊ ေအာင္သာယာတို႔၊ ကန္သာယာတို႔၊ ေအာင္ပင္လယ္တို႔၊ ျမရည္နႏၵာတို႔ ေနာက္ခ်ဲ႕
တဲ့ ၿမိဳ႕သစ္ေတြက ဗမာေတြ ေနဖို႔ ခ်ဲ႕ေပးသလို ျဖစ္ေနတာ” လို႔ မႏၲေလးက စာေရးဆရာတဦးလည္း မဇၥ်ိမကို ေျပာပါတယ္။

မူဆယ္၊ နမ့္ခမ္း၊ လားရိႈးလမ္းေတြကေန စီးပြားေရး အခ်က္အခ်ာက်ရာ မႏၲေလးဆီ ကူးေျပာင္းလာၿပီး၊ စီးပြားေရးအရ အင္အားသာ အသာစီးရေနျပီး အိမ္ေကာင္းၿခံေကာင္း၊ ေနရာေကာင္းေတြ ပိုင္ဆိုင္ေနတာလည္း မျမင္ခ်င္အဆံုး
 ျမင္ေနရတာပါ။

အိမ္ျခံပြဲစားေတြကို ပြဲခအျပင္ အပိုေၾကး ၿမိဳးၿမိဳးမ်က္မ်က္ေလး အပိုေဆာင္းေပးလို႔ လူမ်ဳိးျခားေတြကိုမွ ရွာေဖြ
 ေရာင္းခ်ခ်င္သူကလည္း အမ်ားသား။ အခုေနာက္ပိုင္းဆို ဆင္ေျခဖံုးေတြအထိပါ ေစ်းကစားမႈေတြက ခ်ဲ႕ထြင္လာပါၿပီ။ အရင္တုန္းက က်ပ္သိန္းဆယ္ဂဏန္း၊ ရာဂဏန္းေလာက္ ေစ်းတန္ခဲ့တာေတြ အခုမ်ားဆို ေထာင္ပိုင္းေတြ၊
 ေထာင္ႀကီးပိုင္းေတြထိ ေခၚၿပီးေတာ့ အေရာင္းသြက္၊ အဝယ္လိုက္ ျဖစ္ေနတာပါ။ အရင္ႏွစ္ထဲ သိန္း ၂ ေထာင္
 ေစ်းေပါက္ရာက ဒီႏွစ္မွာ ၄ ေထာင့္ ၅ ရာနဲ႔ ေပးေခ်မယ့္သူက မရွား။ အပိုေဆာင္းေပးဖို႔ကလည္း မခဲယဥ္း။
 drogronchinanewyear1
ဒီလို ဝယ္ႏိုင္ျခမ္းႏိုင္တာဟာ ေဖာင္းပြေနတဲ့ ျမန္မာက်ပ္ေငြကို ယြမ္နဲ႔ လဲလွယ္ၿပီး တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးမွာ သူေ႒းေလး
 ျဖစ္ရာမွ ျမန္မာျပည္ထဲက် သူေ႒းႀကီး ျဖစ္လာၾကပါတယ္။

“ဒီဘက္ပိုင္းမွာေတာ့ သူတို႔ အလံုးအခဲနဲ႔ ေရာက္လာၾကတယ္။ ဗမာေတြကလည္း အေမြေတြခြဲၾက၊ အိမ္ေတြ
 ေရာင္းၾကနဲ႔ သူတို႔က ဝယ္ၾကတာ။ လာကတည္းကိုက အထုပ္နဲ႔အထည္နဲ႔ လာၾကတာကိုး” ဟု လင္းလက္ စာအုပ္တိုက္ ပိုင္ရွင္ ဦးတင္ေအာင္မိုးက ဆိုပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ မႏၲေလးမွာ ဟိုအရင္ေခတ္ေတြကတည္းက တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြ ဝင္ေရာက္အေျခခ်ခဲ့တာ ၾကာခဲ့ပါၿပီ။ အဲသလို ေဆြစဥ္မ်ဳိးဆက္နဲ႔ ႏွစ္ရွည္လမ်ား ေနလာၾကတဲ့ တ႐ုတ္အမ်ဳိးသားေတြနဲ႔ ေနာက္ေပါက္ေတြ မတူၾကဘူးလို႔ ကဲြကဲြျပားျပား ျမင္ၾကရပါတယ္။

“သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔က ယဥ္ေက်းမႈလည္း ကြာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကြာျခားတယ္ဗ်။ အရင္တုန္းက တ႐ုတ္ေတြက
 ၿမိဳ႕ခံ အိမ္ရွင္ေတြ အေပၚမွာ ေလးစားသမႈ ရွိတယ္။ ခပ္ယို႔ယို႔ပဲ ေနတယ္။ ပပလႊားလႊား သိပ္မရွိဘူး။ အခုလူေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ခံေတြကို သိပ္လူမထင္ေတာ့ဘူး” လို႔ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးျဖစ္သူ ဥတၱရလြင္ျပင္ စာအုပ္တိုက္က ဦးသန္းေ႒းက ဆိုပါရဲ႕။

ျမန္မာ့ဆိုရွယ္လစ္ မဆလ ေခတ္တုန္းက လူဝင္မႈႀကီးၾကပ္ေရးက႑ တင္းက်ပ္ခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၈၈-၉ဝ ေနာက္ပိုင္း
 ျပည္ႀကီးသားေတြ အဝင္စိတ္လာပါတယ္။ သူတို႔ မႏၲေလးမွာ ဘယ္လိုမ်ား ႏိုင္ငံသား ျဖစ္လာပါလိမ့္။

ဦးသန္းေ႒းက “နယ္စပ္ လဝက က ကဒ္ျပားေတြ လိႈင္လိႈင္ ထုတ္ေပးတာပဲဗ်ာ။ သူတို႔က မွတ္ပံုတင္ကို နယ္စပ္ကေန ယူလာတာ။ ႏိုင္ငံသားကို မဟုတ္ဘူး။ တိုင္းရင္းသားဗ်။ ရွမ္း၊ ရွမ္းတ႐ုတ္၊ ဝ၊ ကိုးကန္႔တို႔ေပါ့။ ပိုၿပီးေတာ့ ရင္းျမစ္ က်တယ္။ နယ္စပ္မွာက ဘိန္းနဲ႔ ေမွာင္ခိုနဲ႔ ခ်မ္းသာၾကေတာ့ တခ်ဳိ႕ဆို မွတ္ပံုတင္ ႏွစ္ခုသံုးခုေတာင္ ရွိတယ္။ ဝင္လို႔ထြက္လို႔၊ ေပးလို႔ကမ္းလို႔ အေတာ္ေကာင္းတဲ့ ကာလပဲဗ်” လို႔ ေျဖပါတယ္။

ေနာက္ေပါက္ တ႐ုတ္လူမ်ဳိးေတြကို တ႐ုတ္ႀကီး ဦးသန္းေ႒းက “သူတို႔ … သူတို႔” လို႔ပဲ နာမ္စားသံုးပါတယ္။

အရင္ႏွစ္ထဲ သိန္း ၂ ေထာင္ေစ်းေပါက္ရာက ဒီႏွစ္မွာ ၄ ေထာင့္ ၅ ရာနဲ႔ ေပးေခ်မယ့္သူက မရွား။ အပိုေဆာင္းေပးဖို႔ကလည္း မခဲယဥ္း။ 
မႏၲေလးသား စာေရးဆရာက “ ဒီမွာေမြးတဲ့ ဌာေနတ႐ုတ္
 ေတြနဲ႔ သူတို႔နဲ႔က ခ်မ္းသာပံုခ်င္း၊ ပိုင္ဆိုင္ပံုခ်င္း လံုးဝ
ကြဲပါတယ္။ ၁၉၉ဝ ဒီဘက္ပိုင္း ေရာက္တဲ့ ေမာင္ေတြေပါ့။
 ေတာ္ေတာ္ ေျခလွမ္းသြက္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အုပ္စိုးတဲ့ လူေတြကို ပိုင္ႏိုင္၊ ရင္းႏွီးေအာင္ လုပ္တာ ကၽြမ္းက်င္တယ္ဗ်။ ဒီလိုအတတ္ပညာေတြ ေတာ္ေတာ္ၾကြယ္ဝတဲ့ လူေတြပါ။ မကင္းတရားေတြ အမ်ားႀကီး ရွိတယ္လို႔ ၾကားဖူးပါတယ္” လို႔ ေျပာပါတယ္။
 chinanewyear
သူက “အခါအားေလ်ာ္စြာ ဗမာေတြနဲ႔ ေရာဖို႔ ၾကိဳးစားတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သူတို႔မွာ ပိုက္ဆံရွိတယ္၊ တသီးတျခား ေနလိုတဲ့ ဆႏၵရွိတဲ့ လကၡဏာက မ်ားပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔ကို အထင္ေသးၿပီးေတာ့ မရွိခိုးႏိုးေပါ့၊
 ေတာင္းမယ္ ရမ္းမယ္၊ ေခ်းမယ္ ငွားမယ္ဆိုၿပီး က်ေနာ္တို႔ လူမ်ဳိးကို ႏွိမ့္ခ်ဆက္ဆံလို စိတ္ေတြ ရွိၾကပါတယ္” လို႔ ဆိုပါတယ္။ သူ႔ေလသံထဲမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ မေက်မလည္နဲ႔ မ်ဳိသိပ္လာဟန္က ေပၚေနပါတယ္။

ဦးသန္းေ႒းကေတာ့ “ဒီဘက္ေခတ္ေရာက္လာေတာ့ လုပ္ငန္းေတြ ၾကီးလာတယ္။ လႊမ္းမိုးမႈက မ်ားမ်ားလာတယ္။ အခုေတာ့ လက္ညွိဳးထိုးမလြဲေပါ့ဗ်ာ” လို႔ ဆိုလိုက္တာက စိန္ေရႊေက်ာက္မ်က္ကအစ ေဆာက္လုပ္ေရး၊ သစ္စက္၊ ဟိုတယ္၊ စားေသာက္ဆိုင္အလယ္ မုန္႔ဆိုင္၊ စတိုးဆိုင္ေတြအဆံုး ရည္ညႊန္းျခင္းပါ။

ဒီ တ႐ုတ္စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ၾကီးေတြဟာ ၿမိဳ႕မ်က္ႏွာဖံုးေတြေတာင္ ျဖစ္လာၾကၿပီလို႔ မူလေဒသခံေတြၾကား အဆိုရွိပါတယ္။ 

“ဥပမာ အာဏာပိုင္ေတြကို ခ်ဥ္းကပ္တာမ်ဳိးဆို အလံုးအရင္းနဲ႔ အံုနဲ႔က်င္းနဲ႔ ရဲရဲတင္းတင္း ဝင္ထြက္ၿပီးေတာ့ အခြင့္အေရးေတြ ရေအာင္ယူႏိုင္တာမ်ဳိးေတြ ရွိတာေပါ့။ ေတာ္ေတာ္တန္တန္ က်ေနာ္တို႔ဗမာေတြ သိပ္လုပ္ႏိုင္တဲ့ အေနအထား မရွိဘူး။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ပုဂၢိဳလ္တေယာက္ေယာက္ အေျပာင္းအလဲ ေရာက္လာတယ္ဆိုရင္ ခ်က္ခ်င္း သြားလိုက္တာပဲ။ အဲဒါမ်ဳိးေတြကအစေပါ့။ လုပ္ငန္းတခုခုခ်ဲ႕မယ္ဆို တိုင္းမႉးကို ၁ဝ သိန္းေလာက္ ေပးလိုက္တာမ်ဳိး
 ေတြက အစေပါ့။ ေပးဖို႔ကမ္းဖို႔လည္း ဝန္မေလးဘူး” လို႔ တ႐ုတ္ၾကီး ဦးသန္းေ႒းက ခ်က္နဲ႔လက္နဲ႔ ထုတ္ျပပါတယ္။

ရာထူးအာဏာၾကီးသူေတြကို အပိုင္ကိုင္ထားလို႔ ရပ္ကြက္အဆင့္ရွိသူေတြေလာက္ေတာ့ အဖက္မလုပ္ပါဘူး။

“ၿမိဳ႕ထဲမွာ တိုက္ၾကီးတာၾကီးေတြ ေဆာက္ေနၾကတယ္။ ဘယ္လူမ်ဳိးမွန္းလည္းမသိ၊ ညာမွန္းလည္းမသိေပါ့။ ေဘးမွာ ဗမာမိသားစုေတြ ေနၾကတယ္ေပါ့။ ႐ုတ္႐ုတ္ရက္ရက္ ျဖစ္ၾကၿပီေဟ့ဆိုရင္ ဧည့္စာရင္း စစ္ၾကၿပီေပါ့ဗ်ာ။ အဲလို စစ္ၿပီေဟ့ဆို ဗမာအိမ္ေလာက္ပဲ စစ္တယ္ဗ်ာ။ တိုက္ၾကီးက်ေတာ့ ေခၚမႏိႈးဘူးဗ်။ တာဝန္ရွိသူမ်ားက ေခၚႏိႈးလည္း တံခါးဖြင့္မေပးဘူးဗ်ာ” လို႔ ဦးသန္းေ႒းက ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာ ေျပာပါတယ္။

စီးပြားလာဘ္လာဘအတြက္ အာဏာပိုင္ေတြနဲ႔ အလြမ္းသင့္တာမို႔ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးအလုပ္နဲ႔ ခပ္ကင္းကင္း ခပ္ခြါခြါ ေနၾကတာလည္း သဘာဝက်လွပါတယ္။

“အရင္ ၈ဝ ေက်ာ္၊ ၇ဝ ေက်ာ္ ကာလေတြတုန္းက သူတို႔ကလည္း လက္လုပ္လက္စား ႐ိုး႐ိုးသားသားေတြပဲေလ။ သူတို႔လည္း အဖိႏွိပ္ခံလူတန္းစားထဲ ပါတာ။ ကုန္သည္ေတြ သူေ႒းေတြ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ ေခါက္ဆြဲေၾကာ္ေရာင္းတဲ့ အဖိုးၾကီးေတြက သိပ္ၾကီးပြားခဲ့တာ မဟုတ္ဘူးဗ်။ အခုလူသစ္ေတြကေတာ့ ႏိုင္ငံေရး ကင္းတယ္ဗ်။ အလြန္ဆံုး သာေရးနာေရးအသင္း၊ ျဗဟၼစိုရ္တို႔ဘာတို႔ကို ေငြလႉတာေလာက္ပဲ လုပ္တာ” လို႔ ဦးတင္ေအာင္မိုးက ေျပာပါတယ္။

ၿမိဳ႕လယ္ေခါင္ထဲကမွ လမ္း ၈ဝ-၈၄ လမ္းအတြင္း၊ ၇၇ လမ္းကေန လမ္း ၃ဝ အတြင္း အေနမ်ားၿပီး ဗိုလ္ခ်ဳပ္ရြာမ်ဳိးနဲ႔ ၿမိဳ႕သစ္ေတြမွာ ခမ္းနားထည္ဝါလွတဲ့ အိမ္ၾကီးၿခံၾကီးေတြနဲ႔ ေနၾကတာပါ။ ထီးနန္းက်ခဲ့တဲ့ နန္းေတာ္ၾကီးတမွ်
 ေဆာက္လုပ္ထားၾကတာပါ။

ေဒသခံေတြနဲ႔ အေျခအေနခ်င္း ကြာဟေနလို႔ မၾကာေသးခင္က ေက်ာက္ဝိုင္း ခိုက္ရန္ပဲြမ်ဳိး မ်က္ဝါးထင္ထင္
 ျမင္ရေပမယ့္ ေအာင့္အည္းသည္းခံရမႈေတြက အစိုင္အခဲမ်ား ရွိႏိုင္မလားပဲ။

ဦးတင္ေအာင္မိုးက “သူလည္းကုန္သည္ ကိုယ္လည္း ကုန္သည္မို႔ ထိပ္တိုက္ျဖစ္တာ။ တခ်ဳိ႕လုပ္ငန္း အမ်ားစုမွာက ဗမာက အလုပ္သမားဗ်၊ သူတို႔က အလုပ္ရွင္။ ပိုင္ရွင္သူေ႒းဆိုေတာ့ မျဖစ္ျဖစ္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ေက်ာက္ဝိုင္းလိုဟာမ်ဳိးက် သူတင္ကိုယ္တင္ကိုး။ ၿငိစရာရွိရင္ အဲဒါမ်ဳိးတေၾကာက ၿငိၾကတယ္” လို႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ပါတယ္။

သူဆက္ေျပာတာက “သရက္တို႔၊ ဖရဲတို႔၊ သခြားေမႊးတို႔ တ႐ုတ္ျပည္ဘက္ သြားေရာင္းတယ္ဆိုရင္ အမ်ဳိးမ်ဳိး
 ေစ်းႏွိမ္ခံေနရတာပဲ။ တခ်ဳိ႕ဆို ျပန္မသယ္ႏိုင္လို႔ ရသေလာက္နဲ႔ ထိုးေရာင္းရတယ္။ တခ်ဳိ႕က် လွည့္ကို မၾကည့္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။ အဲဒါမ်ဳိးမွာလည္း ထိပ္တိုက္ေတြ႔ဖို႔ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ ေစ်းကစားမႈကလည္း သူတို႔လက္ထဲမွာပဲ ရွိတာ။ ဒီလိုပဲ ငံု႔ခံလာခဲ့ၾကရတာေပါ့” ဆိုတာပါပဲ။

ဒီလိုေစ်းကြက္ေတြမွာ အုပ္စီးမိေအာင္ က်ားကန္ေပးထားတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးအနက္ ျခစားလာဘ္စားတဲ့ လူဝင္မႈၾကီးၾကပ္ေရးနဲ႔ လုပ္ငန္းလုပ္ခြင့္ ေပးႏိုင္တဲ့ ေဒသခံ အရာရွိေတြေၾကာင့္လည္း ပါဝင္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သူတို႔လံုၿခံဳေရး အကာအကြယ္ေပးဖို႔ တ႐ုတ္အစိုးရက ျမန္မာအစိုးရကို ေျပာထားတာေတြလည္း ရွိေနတယ္။

အျပင္က်ားကန္မႈသာမကက သူတို႔ခ်င္း အတြင္းက်ိတ္ အင္အားေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။

“သူတို႔အခ်င္းခ်င္းက လူအင္အားသာ နည္းတာ စည္းလံုးမႈကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေကာင္းတယ္။ မိသားစုတခု အေၾကာင္းတခုခုေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္တယ္ဆိုရင္ ဘံုေက်ာင္းကေန မတည္ေပးတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ ေတြ႔ရတယ္။ အလုပ္လည္း ၾကိဳးစားၾကတယ္။ ဒါ သူတို႔ကို အတုယူစရာတခုေပါ့။ က်မတို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမွာက စီးပြားေရးမွာ တဦးနဲ႔တဦး အားေပးမႈက ေတာ္ေတာ္နည္းတယ္” လို႔ မႏၲေလးအေျခစိုက္ ဝံသာႏု NLD ပါတီက အေထြေထြ အတြင္းေရးမႉး ေဒၚနန္းေရႊၾကာက သံုးသပ္ပါတယ္။
 
ဒီအခ်က္ကို ဌာေနတ႐ုတ္ၾကီး ဦးသန္းေ႒းကလည္း
“သူတို႔နဲ႔ က်ေနာ္တို႔နဲ႔က ယဥ္ေက်းမႈလည္း ကြာတယ္။ ေတာ္ေတာ္ကြာျခားတယ္ဗ်။ အရင္တုန္းက တ႐ုတ္ေတြက ၿမိဳ႕ခံ အိမ္ရွင္
 ေတြ အေပၚမွာ ေလးစားသမႈ ရွိတယ္။ ခပ္ယို႔ယို႔ပဲ ေနတယ္။ ပပလႊားလႊား သိပ္မရွိဘူး။ အခုလူေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕ခံေတြကို သိပ္လူ မထင္ေတာ့ဘူး” 
သေဘာတူပါတယ္။ “သူတို႔က အလုပ္မေရြးဘူးေပါ့ဗ်ာ။ ဇြဲခတ္ၿပီးေတာ့ ေအာက္ေျခကေန စၿပီးလုပ္တတ္တဲ့ ဟာေလးေတြကလည္း ရွိေတာ့ တက္တက္လာတာ
 ေတြ႔ေနရတာပဲဗ်”

စာေရးဆရာၾကီးက “ေဆြမ်ဳိးထဲက သူေ႒းအၾကီးေတြ၊
အဖြဲ႔အစည္း (ဘံုေက်ာင္း) ေတြရွိရင္ သူတို႔ခ်င္း ဝံသာႏု ၾကပါတယ္။ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သေဘာ ရွိပါတယ္” လို႔ ႐ႈျမင္ထားပါတယ္။

ဘံုေက်ာင္းေတြဆိုတာ ပင္လယ္ရပ္ျခား တ႐ုတ္မ်ားရွိတဲ့ ေနရာတိုင္းမွာ ထူေထာင္ထားၿပီး သာေရးနာေရး ကိစၥေတြကို အဓိကလုပ္ေဆာင္ေပးဖို႔ ရည္ရြယ္ထားတာပါ။ ဒါထက္မက စီးပြားေရးအရ ခက္ခဲေနရင္ ေျမေထာင္ေျမႇာက္ရာ
 ေနရာဌာနအျဖစ္ ပါဝင္လာေလ့ရွိပါတယ္။
 drogronchinanewyear
“က်မတို႔နဲ႔ ေစ်းထဲမွာ ယွဥ္ၿပီးေတာ့ လုပ္ကိုင္ေနတဲ့ တ႐ုတ္မိသားစု တစုဆိုရင္ အရင္က အေပါင္ဆိုင္လုပ္တာ။ မီးေလာင္ေတာ့ ဘံုေက်ာင္းကေန စိုက္ထုတ္ မတည္ေပးတယ္” လို႔ ေဒၚနန္းေရႊၾကာက ဥပမာေပးပါတယ္။

ဦးသန္းေ႒းက “ဘံုေက်ာင္းေတြက တရပ္တရြာမွာ အားမငယ္ေအာင္ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ လက္တြဲတဲ့ သေဘာပါ။ လူမ်ဳိးအလိုက္ ဖြဲ႔စည္းထားတာပါ။ လူမ်ဳိးေတြကေတာ့ ဝမ္၊ က်င္ စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးေပါ့။ သာေရးနာေရး အဓိကပါ။ လိုအပ္ရင္ လိုအပ္သလိုေပါ့။ အလုပ္မရွိလို႔ ဒုကၡေရာက္ေနရင္ တတ္ႏိုင္တဲ့သူေတြက သူတို႔အလုပ္႐ံု ပြဲ႐ံုေတြမွာ အလုပ္ေပးထားတာတို႔ စသျဖင့္ေပါ့။ ဆိုင္ဖြင့္ခ်င္တယ္ဆို ပိုက္ဆံေပးတာတို႔။ စီးပြားေရးမွာက်ေတာ့ အမ်ဳိးတူတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္းဆို ကူညီတာ မ်ားတယ္။ ေငြေတြဘာေတြ ထုတ္ေပးတယ္။ မွန္မွန္သာ သြင္းရင္ ျပန္ရတယ္” လို႔ ရွင္းျပပါတယ္။
 
ေဒၚနန္းေရႊၾကာက “က်မလည္း ကုန္စံုဆိုင္ဖြင့္ထားတယ္။ ဆင္းရဲတဲ့ဗမာေတြ မ်ားမ်ားဝယ္ႏိုင္ေအာင္ အရင္းႏွီးႏွီးေစ်းနဲ႔ ေရာင္းပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်မ ရင္းႏွီးႏိုင္တာနဲ႔ သူတို႔ရင္းႏွီးႏိုင္တာနဲ႔ မတူေတာ့ ရရွိတဲ့အျမတ္လည္း မတူႏိုင္ဘူး။ သူတို႔က ေငြအင္အားနဲ႔ လႊမ္းမိုးႏိုင္ေတာ့ ယွဥ္လို႔မရတဲ့ အပိုင္းေတြ အမ်ားႀကီးေပါ့။ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္မႈအား အေပၚမွာလည္း မူတည္ပါတယ္” လို႔ စီးပြားေရးတြက္ကိန္း ထုတ္လာပါတယ္။

အရင္းနည္းတဲ့သူေတြအျပင္ အရင္းမဲ့တဲ့သူေတြကေတာ့ ၿမိဳ႕သစ္ေတြကေန ၿမိဳ႕ထဲ အလုပ္႐ံုေတြဆီ ေနထြက္မွသည္
 ေနဝင္တဲ့အထိ လာလုပ္ရပါတယ္။

“တေန႔လုပ္မွ တေန႔စားေတြ။ စက္ဘီးကို တေန႔ ၂ဝဝ နဲ႔ ငွါးၿပီး ၿမိဳ႕ထဲ လာအလုပ္လုပ္ၾကရတယ္။ အလုပ္ကျပန္မွ
 ေစ်းဝယ္ၿပီး ခ်က္စားၾကတဲ့သူ၊ သို႔တည္းမဟုတ္ ခ်က္ၿပီးသားေလး ဝယ္စားၾကျပဳၾကတဲ့ လူတန္းစားေတြေပါ့” လို႔ စာေရးဆရာၾကီးက ရွင္းျပပါတယ္။

ဒါနဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး မႏၲေလး ကဗ်ာဆရာေတြ တင္စားေလ့ရွိတဲ့ ‘ေနလံုးကို ေက်ာပိုး’ ေနၾကရတယ္ဆိုတာလည္း
ဆရာၾကီး ရွင္းျပလို႔ နားလည္ခြင့္ ရလိုက္ပါတယ္။

“အေရွ႕ဘက္ကေန အေနာက္ဘက္ကို လာၾကရတာ
“သူတို႔ အခ်င္းခ်င္းက လူအင္အားသာ နည္းတာ စည္းလံုးမႈကေတာ့ ေတာ္ေတာ္
 ေကာင္းတယ္။ မိသားစုတခု အေၾကာင္း တခုခုေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္တယ္ဆိုရင္ ဘံုေက်ာင္းကေန မတည္ေပးတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ
 ေတြ႔ရတယ္။  
ဆိုေတာ့
 ေနလံုးကို ေက်ာပိုးၿပီး လာၾကရတယ္။ ျပန္ေတာ့လည္း
 ေနလံုးကို ေက်ာပိုးၿပီးျပန္တယ္လို႔ ဖြဲ႔ၾကတာေပါ့ဗ်ာ”

ေန႔စဥ္ေန႔တိုင္း ေနလံုးကို ေက်ာပိုးထားရသူ ေရႊမန္းသား
 ေတြအဖို႔ က်ဳံးေရကို ျပန္ေသာက္၊ နာရီစင္ေအာက္
 ျပန္ေရာက္ႏိုင္ဖို႔ ဆိုတာ အေတာ္လံုးပန္းရဖြယ္ ရွိပါတယ္။

ေထာင္က်ခဲ့ဖူးတဲ့ စာေရးဆရာၾကီးက “က်ေနာ္တို႔ ေထာင္ထဲမွာ ေျပာေနက် စကားတခုရွိတယ္ဗ်။ ေငြမ်ား တရားႏိုင္တဲ့ေခတ္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးကြ။ ေငြနည္း တရားရံႈးတဲ့ေခတ္ ေရာက္ၿပီလို႔။ အနည္းနဲ႔အမ်ား ေပးေနၾကတာ။ သူတို႔က ပိုမ်ားမ်ား ေပးႏိုင္ၾကတယ္။ အဲဒီေတာ့ ဥပေဒကို ေက်ာ္လႊားဖို႔ အေျခအေနက ေပးေနတာကိုး” လို႔ ဥပေဒစိုးမိုးေရးကို တ႐ိုးတမယ္ဖဲြ႔ျပပါတယ္။

ဒီအေျခအေနေတြကို ကာကြယ္ရဖို႔က ဥပေဒလား၊ ဝံသာႏုစိတ္ထားလား၊ အဓိက႐ုဏ္းနည္းလားဆိုတာ စဥ္းစားၾကေပမယ့္ အဓိက႐ုဏ္းကေတာ့ ျပႆနာေပါင္းစံုကို မေျဖရွင္းႏိုင္တဲ့ အစိုးရအတြက္ ျပည္သူကို အာ႐ံုေျပာင္းဖို႔ အၾကိဳက္ေတြ႔သြားမယ္လို႔ အတိုက္အခံ ႏိုင္ငံေရးအသိုင္းအဝိုင္းက သံုးသပ္ပါတယ္။

ကိုယ့္ေျမကိုယ့္ေရမွာ ကိုယ့္အေျခ ခုိင္ရဖို႔အေရး စာေရးဆရာ ညီပုေလးနဲ႔ မိုးမိုး (အင္းလ်ား) တို႔ အပါအဝင္ စာေပနယ္ပယ္က အဦးအဆြကတည္းက သတိေပးစာေပေတြ ေရးခဲ့ပါတယ္။ အခုလို အထင္အရွား ရင့္သန္လာတဲ့အခါ အျမင္လြယ္သေလာက္ ေျဖရွင္းရမွာက အလြယ္တကူ မဟုတ္ပါဘူး။

အမ်ားနည္းတူ ရွာေဖြၾကတဲ့အထဲမွာ ဆရာဝန္ ကဗ်ာဆရာ ျမတ္ထက္က သူ႔ကေလာင္စြမ္းနဲ႔ ဝံသာႏုလိုက္ပါရဲ႕ …။

 ေမြးေျမ မႏၲေလး
တုတ္ေကြး လိႈက္စား
ႏံုးခ်ည့္ မသြားမီ
အဆီအႏွစ္မ်ား
အရည္ ျဖစ္မသြားဖို႔
စီဗစ္တျပားေတာ့ တိုက္ထားမွ…။ ။

No comments: